Predaj osobných áut v Číne v apríli klesol. To ukazuje, že zúrivá cenová vojna ani stimuly nedokázali zbaviť spotrebiteľov opatrnosti pri nákupe veľkých položiek počas neistého zotavovania ekonomiky. Podľa najnovších údajov sa predaj áut v krajine, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete, v apríli znížil medziročne o 5,8 percenta na 1,55 milióna. A medzimesačne klesol o 9,6 percenta. Uviedlo to Čínske združenie výrobcov osobných automobilov (CPCA). V marci pritom predaj áut vzrástol medziročne o 5,7 percenta a medzimesačne vyskočil o 53 percent.
Podiel takzvaných nových energetických vozidiel (NEV) na celkovom aprílovom predaji dosiahol v apríli nové maximum, ale predaj čisto elektrických vozidiel (EV) je stále oveľa slabší ako predaj plug-in hybridov (PHEV). Konkrétne, NEV sa minulý mesiac podieľali 43,5 percenta na celkovom odbyte. Čína si stanovila cieľ zvýšiť ich podiel na 45 percent do roku 2027.
CPCA ďalej uviedlo, že medziročný rast predaja elektromobilov na batérie sa v apríli zrýchlil na 12,1 percenta z 10,5 percenta v marci, zatiaľ čo predaj plug-in hybridov stúpol o 64,2 percenta. V medzimesačnom porovnaní sa ale predaj EV v apríli znížil o 6,3 percenta a predaj PHEV o 4,7 percenta. Segment PHEV poháňa úspech domáceho giganta BYD, pričom predaj plug-in hybridov sa v apríli podieľal 57 percenta na celkovom predaji áut tejto spoločnosti. Podiel Číny na globálnom trhu PHEV vzrástol v prvom štvrťroku na takmer 70 percent, ukazujú údaje združenia.
V snahe prilákať opatrných spotrebiteľov a dosiahnuť takzvané zelené ciele, oznámila Čína dotácie na podporu predaja elektrických vozidiel. A zároveň automobilky v krajine vrátane Tesly a BYD začali v rámci cenovej vojny ponúkať najpredávanejšie modely bez zálohových platieb.
Združenie dodalo, že vývoz áut z Číny vzrástol v apríli medziročne o 38 percent na nový mesačný rekord 417-tisíc. Tempo jeho rastu sa však mierne spomalilo z 39 percent v marci.