Predaj smartfónov v Číne v treťom štvrťroku klesol medziročne o päť percent na 66,7 milióna prístrojov.

Predĺžil tak klesajúci trend, pretože rast ekonomiky spomaľuje a spotrebitelia viac rozmýšľajú o svojich výdavkoch a odkladajú nákupy modernejších prístrojov. Uviedla to výskumná spoločnosť Canalys.

Päť najväčších značiek smartfónov v Číne zaznamenalo pokles alebo stagnáciu predaja. Najväčší prepad, o 26 percent, zaznamenala spoločnosť Vivo. Predaj značky Oppo klesol o desať percent, Applu o šesť percent a značky Honor o jedno percento. Predaj značky Xiaomi zostal nezmenený.

Najviac prístrojov predala firma Honor, ktorá je bývalou značkou smartfónov firmy Huawei. Honor dodal 11,8 milióna prístrojov a jeho podiel na trhu predstavoval 18 percent. Oppo a Apple sa delia o druhé miesto s podielom 16 percent. Applu podľa Canalysu pomohlo začatie predaja jeho prístroja iPhone 15 v Číne koncom septembra.

Šieste miesto patrilo firme Huawei. Canalys síce nespresnil veľkosť trhového podielu značky, ale poznamenal, že podiel vzrástol a dosiahol úroveň porovnateľnú s poprednými výrobcami v Číne vďaka vysokému dopytu po nových výrobkoch Mate 60.

Huawei prekvapivo uviedol koncom augusta na trh svoj prémiový telefón Mate 60 Pro, ktorý podľa mnohých analytikov využíva čip domácej výroby.

Ďalšie dôležité správy

Country Garden
Neprehliadnite

Čínska kríza na trhu nehnuteľností má na svedomí desiatky tisíc ľudských osudov