Predaj smartfónov v Číne v treťom štvrťroku klesol medziročne o päť percent na 66,7 milióna prístrojov.
Predĺžil tak klesajúci trend, pretože rast ekonomiky spomaľuje a spotrebitelia viac rozmýšľajú o svojich výdavkoch a odkladajú nákupy modernejších prístrojov. Uviedla to výskumná spoločnosť Canalys.
Päť najväčších značiek smartfónov v Číne zaznamenalo pokles alebo stagnáciu predaja. Najväčší prepad, o 26 percent, zaznamenala spoločnosť Vivo. Predaj značky Oppo klesol o desať percent, Applu o šesť percent a značky Honor o jedno percento. Predaj značky Xiaomi zostal nezmenený.
Najviac prístrojov predala firma Honor, ktorá je bývalou značkou smartfónov firmy Huawei. Honor dodal 11,8 milióna prístrojov a jeho podiel na trhu predstavoval 18 percent. Oppo a Apple sa delia o druhé miesto s podielom 16 percent. Applu podľa Canalysu pomohlo začatie predaja jeho prístroja iPhone 15 v Číne koncom septembra.
Šieste miesto patrilo firme Huawei. Canalys síce nespresnil veľkosť trhového podielu značky, ale poznamenal, že podiel vzrástol a dosiahol úroveň porovnateľnú s poprednými výrobcami v Číne vďaka vysokému dopytu po nových výrobkoch Mate 60.
Huawei prekvapivo uviedol koncom augusta na trh svoj prémiový telefón Mate 60 Pro, ktorý podľa mnohých analytikov využíva čip domácej výroby.