Čínsky výrobca smartfónov a spotrebnej elektroniky Xiaomi hlási z osláv Dňa nezadaných rekordné tržby.

Na rôznych obchodných portáloch od Alibaby po JD.com ich od 23. októbra do 11. novembra vyčíslil na viac ako 22,4 miliardy jüanov (zhruba 2,9 miliardy eur). O oznámení spoločnosti informuje server CNBC. Deň nezadaných je v Číne viacdňová záležitosť.

Obaja čínski internetoví obchodní giganti sa druhýkrát za sebou odmietli podeliť o celkové údaje za obdobie okolo sviatku Dňa nezadaných. Spoločnosť JD len uviedla, že objem transakcií a objednávok dosiahol rekordné hodnoty. Alibaba k tomu oznámila, že hrubá hodnota tovaru, počet objednávok a zúčastnených obchodníkov oproti predchádzajúcemu roku vzrástli.

Podľa Xiaomi bol jej nový smartfón Xiaomi 14 od 4. do 11. novembra najpredávanejším výrobkom na portáli Tmall spoločnosti Alibaba. Spoločnosť si tiež pripísala prvenstvo v rôznych kategóriách predaja smartfónov čínskych značiek na ďalších online nákupných platformách.

Deň nezadaných sa v uplynulom desaťročí rozšíril z jednodňového nákupného festivalu na niekoľkotýždňové obdobie nákupných podujatí na rôznych čínskych online platformách.

Maloobchodné tržby v Číne v posledných rokoch ovplyvňuje neistota ohľadom budúcich príjmov. Pred tohtoročným sviatkom nakupovania prieskum spoločnosti Bain and Company podľa CNBC ukázal, že 77 percent spotrebiteľov v Číne neplánuje zvýšiť výdavky.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Celosvetové dodávky smartfónov nepatrne klesli. Apple znižuje náskok na dlhoročného lídra trhu