Čína nalieha na popredných výrobcov vozidiel v krajine, aby do roku 2025 používali až 25 percent čipov z miestnych zdrojov. Chce vybudovať vlastný dodávateľský reťazec v čase stupňujúceho sa napätia vo vzťahoch so Spojenými štátmi. S odvolaním sa na zdroje z čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií o tom píše web denníka Financial Times. Čínsky automobilový trh je najväčší na svete.

Ministerstvo oslovilo okrem iného spoločnosti SAIC Motor, BYD, Dongfeng Motor, GAC Motor a FAW Group. Požaduje, aby do budúceho roka pokrývali svoju potrebu čipov z 20 až 25 percent z domácich dodávok. V Číne si zákazníci ročne kúpia viac ako 30 miliónov áut, čo je asi tretina celosvetového predaja. Dodávky čipov pre automobilový priemysel z miestnych zdrojov však predstavujú iba asi desať percent.

Podľa zdrojov denníka je konečný cieľ vlády v Pekingu oveľa ambicióznejší. Nakoniec by mali čínski výrobcovia vozidiel používať výlučne čipy miestnej výroby. Vládne smernice pre miestne nákupy zatiaľ nie sú povinné, uvádzajú ľudia, s ktorými hovoril Financial Times. Domácich výrobcov automobilov bude k ich dodržiavaniu motivovať systém odmien alebo kreditov. Cieľ 20 až 25 percent sa týka tak počtu čipov na auto, ako aj ich podielu na celkovej hodnote zákaziek.

Ďalšie dôležité správy

Čip od britskej spoločnosti Arm.
Neprehliadnite

Južná Kórea plánuje balík stimulov pre investície a výskum v oblasti čipov