Kamenné pobočky však podľa štúdie celkom nezmiznú, len sa dramaticky zredukuje ich počet, funkcia, veľkosť a vzhľad. Podľa agentúry Reuters len vlani zavreli banky v Európe vyše 3500 svojich pobočiek.

„Na svetových trhoch vidíme, že banky s najdynamickejším vývojom v digitálnej oblasti rýchlejšie získavajú klientov,“ povedal Mike Baxter z Bain & Company. Okolo 45 percent výdavkov bánk na informačné technológie ide do zabezpečenia základných funkcií banky, teda do vecí, ktoré zákazníci nevidia. Pritom asi len päť až desať percent ide do nových technológií, ktoré banku menia v očiach verejnosti. V prípade bánk s rozvinutými digitálnymi procesmi je tento rozdiel výrazne menší, konštatuje správa.

Slováci sú novým technológiám naklonení. Už súčasný vývoj smeruje k dominantnému postaveniu bezkontaktných platieb a mobilného bankovníctva. Zároveň sa podľa expertov znižuje aj objem platieb v hotovosti.

„Klienti budú spravovať svoje financie úplne on-line, prostredníctvom rôznych druhov vyspelých aplikácií, ktoré budú monitorovať ich plánované i neplánované výdavky. Aplikácie budú ľuďom aj radiť, ako využiť a investovať peniaze na základe ich návykov,“ povedal František Cimbálik, špecialista mobilného bankovníctva on-line banky Zuno.