Američania voči zápachu už dlho pociťujú zvláštnu averziu. V roku 2023 nakúpili dezodoranty v hodnote 6,6 miliárd dolárov. To je takmer 20 dolárov na osobu, čo je viac než v akejkoľvek inej bohatej krajine. Vyplýva to zo štúdie firmy Euromonitor.
Mnohé spoločnosti vyrábajúce dezodoranty motivujú zákazníkov, aby sa zbavili zápachu nielen z podpazušia, ale aj chodidiel, oblasti pod prsiami či zo slabín. Vyhľadávania pre „celotelový dezodorant“ na Googli vzrástli o tisíc percent počas 12 mesiacov končiacich v marci, uvádza Economist.
„Otázka nežiadúceho telesného zápachu sa už nevzťahuje iba na podpazušie, ale aj na celé telo,“ vysvetlil Pranay Chandan, ktorý v rámci Unileveru v Spojených štátoch zodpovedá za sektor predaja dezodorantov.
Začiatkom tohto roka uviedli na trh celotelové dezodoranty firmy Dove a SheaMoisture. Väčšinou ide o krémy, spreje a tyčinky, ktoré zápach iba prekrývajú namiesto toho, aby ako antiperspiranty potláčali jeho príčinu – potenie. Podľa biológa Andrewa Besta je to tá lepšia voľba, pretože „blokovanie potenia na väčších častiach tela môže viesť k prehriatiu organizmu“.
Klienti si už pár klikmi dokážu nájsť bývanie aj podľa vzdialenosti od práce
Realitný trh na Slovensku prechádza dynamickými zmenami, od vývoja cien nehnuteľností až po digitalizáciu sprostredkovateľských služieb. Súčasnú situáciu ovplyvňujú nielen domáce faktory, ako je ponuka a dopyt, ale aj globálne trendy vrátane inflácie a rastu úrokových sadzieb.