Američania voči zápachu už dlho pociťujú zvláštnu averziu. V roku 2023 nakúpili dezodoranty v hodnote 6,6 miliárd dolárov. To je takmer 20 dolárov na osobu, čo je viac než v akejkoľvek inej bohatej krajine. Vyplýva to zo štúdie firmy Euromonitor.

Mnohé spoločnosti vyrábajúce dezodoranty motivujú zákazníkov, aby sa zbavili zápachu nielen z podpazušia, ale aj chodidiel, oblasti pod prsiami či zo slabín. Vyhľadávania pre „celotelový dezodorant“ na Googli vzrástli o tisíc percent počas 12 mesiacov končiacich v marci, uvádza Economist.

„Otázka nežiadúceho telesného zápachu sa už nevzťahuje iba na podpazušie, ale aj na celé telo,“ vysvetlil Pranay Chandan, ktorý v rámci Unileveru v Spojených štátoch zodpovedá za sektor predaja dezodorantov.

Začiatkom tohto roka uviedli na trh celotelové dezodoranty firmy Dove a SheaMoisture. Väčšinou ide o krémy, spreje a tyčinky, ktoré zápach iba prekrývajú namiesto toho, aby ako antiperspiranty potláčali jeho príčinu – potenie. Podľa biológa Andrewa Besta je to tá lepšia voľba, pretože „blokovanie potenia na väčších častiach tela môže viesť k prehriatiu organizmu“.

Ďalšie dôležité správy

Unilever.
Neprehliadnite

Unilever v rámci znižovania nákladov zruší 7 500 pracovných miest na celom svete