Dvaja Česi, Jakub Veselský a Jan Bouška, založili Freshlabels v roku 2006. Ich snom bolo priniesť na trh originálne a výnimočné značky, ktoré zákazník nikde inde nenájde. Súčasne bol ich biznis plán založený na odlíšení sa od mnohých značiek tzv. „fast fashion“ módy, ktorá nie je udržateľná a často vysoko neekologická. Hlavným kritériom pre Freshlabels je dizajn, kvalita a udržateľnosť.

Tím Groundcom, ktorý sa skladá aj zo štyroch Slovákov
Neprehliadnite

Na Slovensku rastie vesmírne Airbnb. Startup Groundcom prepája satelity na obežnej dráhe

Expanzia do Európy

Freshlabels odštartoval svoju expanziu na západoeurópske trhy spustením anglickej mutácie e-shopu už v roku 2019, začiatkom minulého roka pribudla nemecká verzia. To sa prejavilo v 6-násobnom medziročnom raste na nemeckom trhu a v dvojnásobnom raste vo zvyšku Európy. 

Výrazný rastový potenciál Freshlabels podporuje rýchle zotavovanie módneho trhu. Podľa prieskumu McKinsey dosiahne rast digitálnych predajných kanálov v módnom priemysle až 30 percent.

Súčasným trendom módneho odvetvia je zvyšujúci sa záujem o udržateľné koncepty a vzostup cirkulárnych obchodných modelov. Aj v kontexte hrozby klimatickej krízy Freshlabels cieli na zákazníkov s dopytom po zodpovednom prístupe k móde ako dôležitým faktorom pri nákupnom rozhodovaní.

Pokles tržieb

Hoci značka zaznamenala pokles tržieb o 20 percent, pre svoj ďalší rozvoj chcú získať investície v celkovej hodnote viac ako 1,5 milióna eur. O tie sa majú postarať investori združení na platforme Crowdberry. Kým v roku 2019 mala značka obraty takmer šesť miliónov eur, za ten minulý to bolo necelých päť.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa