Dvaja Česi, Jakub Veselský a Jan Bouška, založili Freshlabels v roku 2006. Ich snom bolo priniesť na trh originálne a výnimočné značky, ktoré zákazník nikde inde nenájde. Súčasne bol ich biznis plán založený na odlíšení sa od mnohých značiek tzv. „fast fashion“ módy, ktorá nie je udržateľná a často vysoko neekologická. Hlavným kritériom pre Freshlabels je dizajn, kvalita a udržateľnosť.
Na Slovensku rastie vesmírne Airbnb. Startup Groundcom prepája satelity na obežnej dráhe
Expanzia do Európy
Freshlabels odštartoval svoju expanziu na západoeurópske trhy spustením anglickej mutácie e-shopu už v roku 2019, začiatkom minulého roka pribudla nemecká verzia. To sa prejavilo v 6-násobnom medziročnom raste na nemeckom trhu a v dvojnásobnom raste vo zvyšku Európy.
Výrazný rastový potenciál Freshlabels podporuje rýchle zotavovanie módneho trhu. Podľa prieskumu McKinsey dosiahne rast digitálnych predajných kanálov v módnom priemysle až 30 percent.
Súčasným trendom módneho odvetvia je zvyšujúci sa záujem o udržateľné koncepty a vzostup cirkulárnych obchodných modelov. Aj v kontexte hrozby klimatickej krízy Freshlabels cieli na zákazníkov s dopytom po zodpovednom prístupe k móde ako dôležitým faktorom pri nákupnom rozhodovaní.
Pokles tržieb
Hoci značka zaznamenala pokles tržieb o 20 percent, pre svoj ďalší rozvoj chcú získať investície v celkovej hodnote viac ako 1,5 milióna eur. O tie sa majú postarať investori združení na platforme Crowdberry. Kým v roku 2019 mala značka obraty takmer šesť miliónov eur, za ten minulý to bolo necelých päť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?