Vypísať niekoľkotisícový šek, za ktorý sa nakúpia hračky pre deti v detských domovoch. Poslať zamestnancov natrieť plot a prispieť k vysadeniu nových stromov v mestskom parku. V súčasnej dobe je takáto pomoc firiem síce prospešná, ale na druhej strane je vnímaná ako umelá. Manažéri si začínajú uvedomovať, že svetu či komunite, kde pôsobia, oveľa viac prospejú, keď sa namiesto vysádzania stromčekov sústredia na férovosť vlastného podnikania a „upracú“ si pred vlastným prahom.
Udržateľný biznis je jediný podnikateľský model, ktorý môže priniesť dlhodobé výsledky a bude relevantný pre budúce generácie. Už dávno neplatí, že by mal slúžiť len akcionárom. Podnikatelia si oveľa viac uvedomujú význam „dobrého mena“, ktoré je spojené práve so zodpovedným podnikaním, ktoré sa skrýva pod skratkou CSR (z angličtiny Corporate Social Responsibility).
Mileniáli si na CSR dávajú záležať
K dôležitosti CSR v biznise oveľa citlivejšie inklinuje generácia mileniálov. Podľa prieskumnej agentúry Nielsen až 77 percent mladých ľudí preferuje nákup produktov, ktoré podporujú zelenú ekonomiku a sú ochotnejší zaplatiť za zodpovedný produkt alebo službu viac peňazí. Približne 73 percent z nich by chcelo pracovať pre takúto firmu.
Povedomie o spoločensky zodpovedných firmách, ktoré sa starajú o zamestnancov, chránia životné prostredie či poctivo a otvorene komunikujú so zákazníkom, na Slovensku narastá.
Keď pred dvoma rokmi Nadácia Pontis a agentúra Focus robili prieskum, až 53 percent respondentov vedelo uviesť aspoň jednu firmu, ktorá sa riadi CSR princípmi. V roku 2015 o takejto firme vedelo len 36 a v roku 2013 len 29 percent opýtaných. Ľudia majú totiž radi pocit, že nich podnikateľ nechce len zarobiť, ale produktom im odovzdáva „pozitívnu“ správu k lepšiemu svetu.
„Dôveryhodnosť značky závisí od viacerých faktorov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?