ChatGPT, chatbot, ktorý švajčiarska banka UBS vo februári označila za najrýchlejšie rastúcu spotrebiteľskú aplikáciu v histórii, zaznamenal v júni prvýkrát pokles mesačnej návštevnosti svojej webovej stránky a počtu jedinečných návštevníkov, informovala o tom analytická spoločnosť Similarweb na svojej webovej stránke. Systém poháňaný umelou inteligenciou vyvinula spoločnosť OpenAI, ktorá ho sprístupnila verejnosti v novembri minulého roka. Spoločnosť sa k poklesu zatiaľ nevyjadrila.
Celosvetová návštevnosť počítačových a mobilných webových stránok ChatGPT sa v júni oproti máju znížila o 9,7 percenta. Počet unikátnych návštevníkov sa medzimesačne znížil o 5,7 percenta. Podľa údajov Similarwebu sa znížil aj čas, ktorý návštevníci strávili na stránke, a to o 8,5 percenta.
Spustenie ChatGPT odštartovalo masové využívanie generatívnej umelej inteligencie (AI) v každodenných úlohách - od generovania textu alebo počítačového kódu až po marketing a ďalšie oblasti. V januári, dva mesiace po uvedení na trh, dosiahla aplikácia 100 miliónov aktívnych používateľov mesačne.
V posledných mesiacoch sa objavili ďalší konkurenti ChatGPT, ako napríklad chatbot Bard od spoločnosti Google. Vyhľadávač Bing spoločnosti Microsoft poskytuje chatbota s technológiou OpenAI používateľom zadarmo, ale zatiaľ len v niektorých krajinách.
Spomalenie rastu by mohlo pomôcť znížiť náklady na prevádzku služby ChatGPT, ktorá si na odpovede na otázky vyžaduje vysoký výpočtový výkon, uviedla agentúra Reuters. Sam Altman, výkonný riaditeľ spoločnosti OpenAI, označil náklady na prevádzku takýchto služieb za závratné.
Služba ChatGPT je bezplatná, ale ponúka aj prémiové predplatné. Za 20 dolárov mesačne získajú používatelia prístup k pokročilejšiemu modelu GPT-4. Podľa posledných odhadov spoločnosti YipitData má predplatné približne 1,5 milióna ľudí.
Spoločnosť OpenAI predpokladá na tento rok príjmy vo výške 200 miliónov dolárov. Okrem chatbota ChatGPT zarába peniaze aj priamym predajom prístupu API k svojim modelom, AI vývojárom a podnikom a prostredníctvom partnerstiev so spoločnosťou Microsoft, ktorá do startupu investovala viac ako 10 miliárd dolárov.