Na Slovensku vnímame začiatok výstavby alebo opravu nejakého úseku ako výnimočný jav a veľkú slávu. Malo by to byť však tak, že by sa mali cesty stavať a udržiavať pravidelne a priebežne tak, aby si to motoristi ani nevšimli, iba jazdili po udržiavanej cestnej infraštruktúre. Pre TASR to uviedol minister dopravy Andrej Doležal. Presadzuje preto vytvorenie fondu cestnej infraštruktúry.
V takomto fonde by podľa Doležala bola stála zásoba financií na pravidelnú, kontinuálnu údržbu a výstavbu. „Nemôžeme sa donekonečna spoliehať na eurofondy, príde čas, keď už nebudú," upozornil minister. Treba tak podľa neho nájsť systémové riešenie financovania údržby a výstavby infraštruktúry.
Zotavenie sektora cestovného ruchu bude závisieť od obmedzení, tvrdí Doležal
Zdôraznil však, že nosnou infraštruktúrou je stále sieť ciest prvej triedy, ktoré boli roky neudržiavané a zostávali v tieni diaľničnej výstavby. Poukázal na to, že sa spustili veľkoplošné opravy ciest prvej triedy za 200 miliónov eur, pričom na jar už by sa malo začať s prácami. Skonštatoval tiež, že 1300 kilometrov ciest prvej triedy figuruje aj na vysokej priečke v zozname investičných priorít.
Ďalšou dôležitou témou pri výstavbe ciest je verejné obstarávanie. „Neviem, či existuje rezort, kde by mali toľko odvolaní sa v tendroch, ktoré nám odďaľujú vyhodnotenia súťaží a začatie výstavby. Verím, že zmenou zákona o verejnom obstarávaní sa tento problém odstráni," dodal Doležal pre TASR.