Productboard ponúka služby, ktoré sú pre mimo korporatného sveta ťažšie pochopiteľné, no na trhu chýbali. Funguje na princípe pomoci produktovým manažérom. Založili ho Hubert Palán a Daniel Hejl. Aktuálne sa tento startup stal povestným jednorožcom, avšak nie všetko šlo od začiatku podľa plánu, informuje portál e15.cz.

Nespokojný s ponukou na trhu

S nápadom prišiel Huber Palán, ktorý s ponukou na trhu nebol spokojný a neboj jediný. „Vedel som, že klasický produktový manažér v B2B softvérovej firme má všetky problémy, ktoré Productboard rieši. Videl som takých ľudí okolo seba v Silicon Valley veľa,“ povedal Hubert Palán pred rokom webu CzechCrunch.

Startup umožňuje manažérom sústrediť všetky potrebné dáta, vďaka čomu sa môžu čo možno najlepšie rozhodovať o ďalšom vývoji a smerovaní zvereného produktu, píše e15.

„Sme nástroj, ktorý pomáha v digitálnom svete ukázať, kadiaľ sa má vývoj ďalej uberať. Vo svete fyzických vecí je jasné, že stôl musí mať nejaké parametre, musí tam mať nohy a fyzicky je ten svet obmedzený. V digitálnom svete ja ako Instagram alebo Sony budem riešiť, ako robiť Stories alebo funkciu klikni a kúp. Je jednoducho miliarda možností, akým spôsobom sa rozhodnete, že to, čo chcete urobiť, je to správne. A práve s tým vieme pomôcť,“ vysvetľoval Daniel Hejl predo dvoma rokmi princíp Productboardu.

Rozhodol sa pre vlastný projekt

Palán a Hejl sa stretli v roku 2012 na súťaži Node5. Palán sedel v porote, Hejl vystupoval so svojim startupom, no porotu nepresvedčil. Obaja však zostali v pojení a po roku, keď sa Palán rozhodol pre vlastný projekt, Hejla doň pribral. V Silicon Valley začali spoločne pracovať na prvých verziách Productboardu.

„Strávil som s Hubertom asi rok a pol v Silicon Valley, kde sme sa bavili s tisíckou rôznych ľudí ako s potenciálnymi zákazníkmi, či už to boli ďalší zakladatelia startupov, alebo produktoví a projektoví manažéri,“ opísal predo dvoma rokmi začiatky Productboardu pre denník E15 Hejl.

Nedarilo sa im však hneď od začiatku, až štrnásta verzia startupu bola pripravená na spustenie. Kľúčovým bolo Palánové stretnutie s Jakubom Havrlantom , ktorého nápad zaujal a stal ich investorom. Vložil prvých 400-tisíc dolárov, neskôr sa pridali aj fondy Credo Ventures a Reflex Capital Ondreja Fryce.

Investori pribúdajú

Postupe pribúdali ďalší investori. Startup je už od svojho začiatku má svoje miesto ako v Česku, tak v Kalifornii, kancelárie pribudli aj v Kanade a Dubline. Vďaka tomu je Productboard blízko zákazníkom a jeho náklady sú v Prahe nižšie ako v Silicon Valley.

„Posledných pár rokov si ľudia začali uvedomovať, že je extrémne zložité vybudovať firmu, ktorá je celá v San Franciscu, pretože je to jedno z najdrahších miest na svete. Už je také drahé, že to prerástlo všetky rozumné miery. Nabrať tam vývojárov je strašne ťažké. A keď niekomu hovoríme, že máme vývoj mimo San Francisco, tak hovoria: áno, to sa máte,“ vysvetlil konšteláciu Daniel Hejl.

Už teraz je jasné, že Productboardu porastie ďalej. „Mne teraz každý deň píše nejaký súkromný investor, že by sa rád zúčastnil ďalšieho investičného kola a či už zase nejaké neplánujeme,“ povedal už pred rokom webu CzechCrunch Palán.

Ďalšie dôležité správy

startupy
Neprehliadnite

Hlavne to nepokaziť. Startupy Apify, Yieldigo a Memsource to majú našliapnuté do elitného klubu