Priemerné výdavky zákazníkov v českých reštauráciách rýchleho občerstvenia sa zvýšili o šesť percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Tento nárast viedol k tomu, že ľudia platili v priemere 7,87 eura za jednu osobu, zatiaľ čo vlani to bolo 7,41 eura. Na druhej strane, priemerná suma, ktorú minuli v reštauráciách, klesla. V druhom štvrťroku tohto roka zákazníci platili v priemere 10,66 eura, čo je o približne osem percent menej než v rovnakom období minulého roka.

Ľudia šetria, kde sa dá

Podľa spoluzakladateľa spoločnosti Lukáša Vršeckého ľudia šetria, kde sa dá. „Často využívajú zľavy a akcie v supermarketoch, obmedzili aj návštevy reštaurácií,“ povedal. Podľa údajov Patron GO priemerné výdavky v kamenných obchodoch v druhom štvrťroku klesli na 8,58 eura, pričom v rovnakom období minulého roka to bolo 9,12 eura.

Dodávky potravín v druhom štvrťroku zdraželi, podľa analýzy o viac ako 16 percent. Priemerná objednávka stála v tomto roku 17,78 eura v porovnaní s 15,28 eura v minulom roku. Podľa Vršeckého sa vyššie výdavky týkajú troch najväčších reťazcov na českom trhu, a to McDonald's, KFC a Burger King. „Naopak, v ostatných reštauráciách rýchleho občerstvenia (zákazníci) minuli relatívne rovnako ako vlani,“ dodal.

Reakcia na rastúcu infláciu

Ceny v reťazcoch rýchleho občerstvenia už vlani reagovali na rastúcu infláciu a firemné náklady. Napríklad český McDonald's vlani dvakrát upravil ceny svojho cheeseburgeru, pričom odporúčanú cenu zvýšil o pätinu na 1,75 eura a súčasná cena je viac ako dvojnásobná oproti cene spred desiatich rokov. Jeden z najrozšírenejších produktov spoločnosti, hamburger Big Mac, zdražel od začiatku minulého roka trikrát. V januári minulého roka stál 3,71 eura, za rok sa cena zvýšila na 4,12 eura a aktuálna odporúčaná cena na webovej stránke spoločnosti je 4,37 eura.

Spoločnosť Edenred, ktorá poskytuje zamestnanecké benefitné karty, tento týždeň uviedla, že podľa jej údajov za prvý polrok tohto roka cena obedového menu v reštauráciách vzrástla o 2,7 percenta na 7,58 eura.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

McDonald's stavil na lacné burgre, jeho tržby prekonali odhad. Darilo sa aj novým pobočkám