„O miesto prišlo 57 pilotov, viac ako polovica z nich odišla dobrovoľne dohodou,“ uviedol Kirchner s tým, že dobrovoľne odchádzali spravidla skúsenejší piloti. Nové pracovné zmluvy majú podľa neho zatiaľ podpísané len jednotlivci, časť uchádzačov o miesto v Aeroflote ešte čaká na pohovory. Väčšina z tých, ktorí už majú výberové konania za sebou, ale bola úspešná, dodal.

Opačná situácia je však u druhých pilotov, letušiek a stevardov. Väčšina národných leteckých dopravcov požaduje, aby v palubnom personáli boli zamestnaní rodení hovorcovia, povedala ČTK predsedníčka Odborovej organizácie posádok lietadiel (OOPL) Petra Posová.

Kým o skúsených kapitánov z ČSA je záujem zo strany tradičných dopravcov, zvyšok personálu má s hľadaním miest problémy. Veľa letušiek preto hľadá miesto mimo odboru.

Podľa informácií ČSA sa dopravca dohodol s odbormi na kompromisnom návrhu, podľa ktorého sa prepúšťanie týka 69 letušiek a stevardov, 65 pilotov a 26 administratívnych pracovníkov, čo je spolu 160 ľudí. Pôvodne chcel dopravca prepustiť vyše 300 zamestnancov.

ČSA v septembri zamestnávali zhruba 230 pilotov, takmer 400 letušiek a stevardov a asi 270 pracovníkov v administratíve. Ešte v roku 2010 dopravca zamestnával vyše 2 000 ľudí, z toho 415 pilotov a 752 letušiek a stevardov.

Vlani ČSA vykázali stratu vyše 33 miliónov eur.