Stavba časti kanála Dunaj – Odra medzi poľským prístavom Kedzierzyn-Kožle a Ostravou by sa mohla začať o desať rokov, uviedol český minister dopravy Karel Havlíček.

Schválenie stavby kanálu považuje Havlíček za jednu z ciest, ako podporiť ekonomický rast v Moravskosliezskom kraji. „Uznesenie dáva zelenú kanálu Kožle – Ostrava, ktorý umožní podporu v oblasti ekonomiky, energetiky dopravy aj rekreácie. Priemysel a logistika v päťmiliónovej sliezskej aglomerácii budú mať ľahší prístup na európske a svetové trhy. Počíta sa aj s rekreačnou plavbou a turistickým využitím,“ komentoval schválenie Havlíček.

WA 10 Komárom - Slovenský premiér Igor Matovič (uprostred), maďarský premiér Viktor Orbán (druhý zľava) a predseda NR SR Boris Kollár s ochrannými rúškami prestrihávajú pásku počas otvorenia nového 600-metrového cezhraničného mosta cez Dunaj, ktorý uľahčí motoristom dopravu medzi mestami Komárno a maďarským Komáromom vo štvrtok 17. septembra 2020. FOTO TASR/AP 

Wearing protective masks against the infection with the new coronavirus Hungarian Prime Minister Viktor Orban, second left, his Slovaki
Neprehliadnite

Orbán s Matovičom otvorili most medzi Komárnom a Komáromom, bol pritom aj Kollár

Výstavba prvej etapy vodného koridoru medzi Ostravou a poľskými hranicami by mala stáť približne 15 miliárd Kč, čo je 555,14 milióna eur. Ďalšie desiatky miliárd potom bude stáť poľská časť do Kožle. Súhlas vlády však automaticky neznamená, že sa stavať bude a že kanál skutočne vznikne. Ministri zatiaľ súhlasili len so stavbou časti kanálu medzi hranicou s Poľskom a Ostravou, kde by sa mal kanál zatiaľ končiť vo Svinove. „Je možné, že kanál sa nakoniec stavať nebude, ale našou povinnosťou je tento projekt pripraviť, nech o ďalšom rozhodnú nasledujúce vlády,“ povedal český minister dopravy.