Česká skupina Rohlík Group expanduje v Nemecku, zatiaľ čo iní zahraniční konkurenti v oblasti online dodávok potravín najväčší európsky trh opúšťajú.

Rohlík, ktorého hodnota presahuje 1 miliardu dolárov, pôsobí v Nemecku pod značkou Knupsr.de. V roku 2021 začal operovať v Mníchove, v roku 2022 vo Frankfurte nad Mohanom a v apríli tohto roka v Berlíne. V najbližších rokoch chce po ďalšom kole získavania finančných prostriedkov rozšíriť svoje operácie do ďalších 15 nemeckých miest a zrejme skupina čoskoro vstúpi na burzu.

„Máme vyhliadnutý Hamburg, ktorý by bol ďalším mestom,“ uviedol zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Tomáš Čupr. Skupina potom zrejme bude musieť získať ďalšie peniaze. Podľa Čupra by Rohlík v strednodobom horizonte mal vstúpiť na burzu.

V minulom roku bol ziskový na domácom českom trhu, kde začínal v roku 2014, ako aj v Maďarsku, ale celkovo skupina spálila približne 20 miliónov eur z dôvodu nákladov na expanziu v Nemecku, uviedol Čupr.

Internetový obchod s potravinami, ktorý sa zameriava na zákazníkov využívajúcich rýchle doručenie a široký sortiment produktov z miestnych zdrojov, investoval do automatizácie svojich distribučných centier, aby zvýšil efektivitu a ponúkol viac možností doručenia, uviedol Čupr.

„Na firemnej úrovni v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov dosiahneme vyrovnanú bilanciu vrátane celého nemeckého rastu,“ uviedol Čupr. „Berlín a Frankfurt budú páliť hotovosť ďalších 18 mesiacov,“ povedal a dodal, že mníchovské operácie sú už ziskové.

„Vieme, ako zarobiť peniaze v regióne strednej a východnej Európy, a teraz máme príklad, ako byť ziskový v Nemecku,“ dodal Čupr.

Keďže len približne dve percentá Nemcov využíva online dodávku potravín v porovnaní s približne osem percent v Británii, nemecký trh má podľa analytikov veľký rastový potenciál.

Ďalšie dôležité správy

Chile Mines Lithium From Salt Flats Of Atacama Desert
Neprehliadnite

Firme sa prepadol biznis, no Wall Street jej verí. Tieto akcie treba nakúpiť, radia analytici