K naplneniu kontraktu pristúpila ZSSK po tom, čo Európska komisia schválila Slovensku nový projekt modernizácie prímestskej vlakovej a regionálnej dopravy v celkovej hodnote 170 miliónov eur.
Nákup vlakov bude ZSSK z väčšej časti financovať z európskych fondov. "K uplatneniu opcie došlo vzhľadom ku krátkym termínom dodania vlakov. Prvé vozidlá majú byť dodané na jeseň 2014, posledné v októbri 2015," informovala ČTK hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.
Konštrukčné riešenie súprav pre slovenského dopravcu vychádza z radu elektrických jednotiek 471 CityElefant, ktoré jazdia v Českej republike. Zmluvu na kúpu jednej jednotky radu 671 s opciou na ďalších osem súprav v celkovej hodnote 86,58 milióna eur uzavreli železnice s ostravskú firmou v máji.
Škoda Vagonka v uplynulých rokoch dodala na Slovensko 20 elektrických vlakových jednotiek. Tieto dodávky spolu s novým kontraktom sú súčasťou ukončeného a prebiehajúceho projektu ZSSK na obnovu vlakov, ktoré zahŕňajú nákup 61 súprav. Okrem Škody Vagonka sa na dodávkach pre ZSSK podieľa slovenská spoločnosť ŽOS Vrútky so súpravami s naftovými motormi.
Slovenské ministerstvo dopravy uviedlo, že vďaka európskym fondom sa krajine podarí vymeniť viac ako polovicu prímestských a regionálnych vlakov. Ďalší projekt na nákup súprav plánuje Slovensko pripraviť po roku 2014, teda v budúcom sedemročnom rozpočtovom období EÚ.
Spoločnosť ZSSK po rokoch obmedzovania spojov najmä na regionálnych tratiach naopak v novom cestovnom poriadku, ktorý začne platiť v nedeľu, vlakovú dopravu posilní.
Škoda Vagonka patrí do skupiny Škoda Transportation, ktorej vlani klesol čistý zisk o 400 miliónov korún na tri miliardy korún. O rovnakú sumu sa znížili aj tržby, ktoré predstavovali 15,3 miliardy českých korún. Skupina v tomto roku na Slovensku uspela aj v tendroch na dodávku električiek a trolejbusov pre dopravný podnik hlavného mesta Bratislavy.