„Regulácia parkovania dnes funguje vo všetkých ostatných krajských mestách na Slovensku i v mnohých európskych metropolách, kde sú podmienky parkovania oveľa prísnejšie než podmienky v Bratislave, ktoré sme po niekoľkomesačnej práci zverejnili,“ povedal M. Vallo.

Verejnosť má podľa jeho slov dostatok času na to, aby sa s novými pravidlami parkovania v hlavnom meste zoznámila. Dodáva, že nie je dôvod šíriť paniku.

„Prvé parkovacie zóny by mali vzniknúť po septembri 2020. Ak si zoberieme rebríček nepopulárnych komunálnych tém, táto téma je na vrchole. Nechceme robiť iba to, čo je populárne, ale to, čo je potrebné pre Bratislavu. Som hlboko presvedčený o tom, že Bratislava potrebuje parkovanie zregulovať, aby bol poriadok vo verejnom priestore,“ spomenul v súvislosti s doterajšou kritikou návrhu zo strany verejnosti.

Štyri tarifné pásma

Spustenie parkovacej politiky sa má dotknúť pätiny áut v hlavnom meste. Magistrát navrhuje štyri tarifné pásma za hodinové parkovania. Platiť sa v nich má od 0,50 eura do dvoch eur za jednu hodinu. Rezidenti majú za parkovaciu kartu zaplatiť za prvé auto v domácnosti 49 eur na rok, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur.

„Ak hovoríme o rezidenčnej karte za 49 eur na rok, štyri eurá za mesiac je cena, ktorá sa dá akceptovať. Usilovali sme sa cenu nastaviť tak, aby bola čo najnižšia, ale zároveň taká, aby mesto zarobilo na to, na čo potrebuje,“ vyhlásil M. Vallo.

V tejto súvislosti uviedol, že príjmy z parkovacej politiky chce mesto investovať predovšetkým do fondu mobility. Z neho sa má financovať dopravná infraštruktúra aj parkovanie.

„Parkovanie bude prevádzkovať firma, ktorej 100-percentným vlastníkom bude mesto. Nebude to súkromná firma. Bude to alebo mestská príspevková organizácia, alebo oddelenie priamo na magistráte. Naším cieľom je mať jednoznačnú kontrolu nad celým procesom i nad peniazmi,“ zdôvodňuje M. Vallo.

Doplnil, že výnos z parkovacej politiky dáva mestu tiež príležitosť zaplatiť príslušníkov mestskej polície. „Tí budú vykonávať kontrolu. Budú kontrolovať, kto má oprávnenie parkovať v danej rezidenčnej zóne a kto nie,“ spresnil.

M. Vallo tvrdí, že dopyt po parkovacej politike v Bratislave pociťuje aj zo strany starostov mestských častí. Mesto v súvislosti so zavedením parkovacej politiky v hlavnom meste o uplatnení inštitútu verejnej participácie neuvažuje. Podľa primátora je alternatívou komunikácia s občanmi.