Európskej spoločnosti sa na čínskom trhu príliš nedarí. V dôsledku tlaku miestnej konkurencie a nástupu internetového obchodu klesli jej čisté tržby v Číne za minulý rok podľa agentúry AFP približne o 10 percent.
Carrefour, ktorý na čínskom trhu pôsobí od roku 1995 a prevádzkuje na ňom 210 hypermarketov a 24 menších obchodov, v nedeľu informoval, že predá 80 percent svojho čínskeho biznisu firme Suning.com za 620 miliónov eur v hotovosti. V prípade započítania dlhu ohodnocuje dohoda s firmou Suning.com čínske aktíva Carrefouru na približne 1,4 miliardy eur.
Francúzska sieť je tak ďalšou zo západných maloobchodných spoločností, ktoré sa rozhodli pre predaj časti svojich aktív domácej firme. Urobili tak napríklad britské Tesco či americký Walmart. A ako uviedla agentúra Reuters, svoju čínsku divíziu plánuje predať aj nemecký reťazec Metro, ktorý v Číne prevádzkuje 93 obchodov.