Vozidlá Tesla nie sú podľa bývalého technika tejto automobilky bezpečné na prevádzku na verejných komunikáciách.

Niekdajší technik Lucasz Krupski už v máji nemeckému denníku Handelsblatt poskytol interné údaje Tesly vrátane sťažností zákazníkov ohľadom softvéru, ktorý sa stará o brzdenie a samoriadenie áut.

Jeho snaha riešiť problémy interne ale vyznela do prázdna, tvrdí. Prípadu sa venuje server BBC, automobilka sa k obvineniam bezprostredne nevyjadrila.

Experiment na verejnosti

Krupského znepokojuje, ako Tesla využíva umelú inteligenciu vo funkcii autopilota, teda v sade pokročilých funkcií asistenčného systému pre vodičov. „Podľa mňa nie je pripravený ani hardvér, ani softvér,“ povedal Krupski v rozhovore s BBC.

„Týka sa to nás všetkých, pretože sme v podstate súčasťou experimentu na verejných komunikáciách. Aj keď nemáte Teslu, vaše deti stále chodia po chodníku,“ dodal.

Krupski ako niekdajší zamestnanec americkej automobilky tiež konštatoval, že v dátach spoločnosti našiel dôkazy, ktoré nasvedčujú tomu, že sa nedodržiavali požiadavky na bezpečnú prevádzku vozidiel s určitou úrovňou autonómnej alebo asistenčnej technológie riadenia.

Autopilot a prítomnosť človeka

Krupski spomína aj to, že s ním ďalší zamestnanci hovorili o tom, že vozidlá náhodne brzdia v reakcii na neexistujúce prekážky.

Funkcia autopilota Tesly zahŕňa okrem iného asistované riadenie a parkovanie. Napriek svojmu názvu ale vyžaduje, aby niekto sedel na mieste vodiča a držal ruky na volante.

Automobilku Tesla pre funkcie asistenčného systému pre vodičov vyšetruje od januára americké ministerstvo spravodlivosti. Softvérom sa zaoberá tiež americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky.

Ďalšie dôležité správy

AI Safety Summit - Day One
Neprehliadnite

Volkswagen nie je v problémoch osamotený. Pokles predaja elektrovozidiel ohrozuje aj Teslu