Prečo tak často počuť, ako toho majú všetci veľa na práci? Prečo nikto nemá čas, ale má čas o tom informovať priateľov na sociálnych sieťach? Odpoveď je prekvapivá: imidž permanentnej zaneprázdnenosti si ľudia budujú, pretože si ju spájajú s úspechom a peniazmi.
„Byť zaneprázdnený“ je osobný status, ktorým sa často snažia ľudia prezentovať druhým ľuďom. Do akej miery sú práca a voľno kľúčovou identitou ľudí a aké môže byť jej rozdielne vnímanie napríklad v rámci americkej a európskej kultúry, v zaujímavom rozhovore pre magazín The Atlantic vysvetľuje profesorka marketingu Silvia Bellezza.
Zdôrazňuje ale, že workoholická spoločnosť je nezdravá rovnako ako krajiny s príliš ležérnou pracovnou morálkou.
Ľudia vedia viac o tom, ako zarábať a ušetriť množstvo peňazí, než o tom, ako ich používať a užívať si ich, pripomína portál Big Think v článku, ktorý rozoberá, prečo je moderný človek neustále zaneprázdnený a prečo to možno považovať za chorobu.
Digitálny mních
Jenova Chen pracuje ako tvorca a dizajnér počítačových videohier. Hoci práve tie často obviňujú z toho, že v ľuďoch umocňujú inštinkty ako agresivita a násilie – spomeňme si na Grand Theft Auto, hru, v ktorej bez obmedzenia môžete mlátiť prostitútky baseballovou pálkou či na ulici len tak pre radosť vystrieľať samopalom konkurenčné gangy – on sa pokúša vyvíjať také hry, ktoré v človeku majú rozvíjať mier, súcit a osobnostnú zmenu. Snaží sa nimi vyvolávať pocity a emócie podobným štýlom, ako to dokáže poézia, beletria či filmy.
Sám seba označuje za digitálneho mnícha, píše portál Quartz, ktorý o J. Chenovi pripravil portrétnu reportáž. Do herného biznisu sa dostal v roku 2006. V tom čase bol podľa neho tento segment priemyslu relatívne nový, neohrabaný a, ako všetky nové médiá v prvých rokoch, obmedzený v možnostiach spraviť z neho všeobecne prijímané umenie.
Svoje hry koncipuje ako „interaktívne básne“ a povyšuje ich na vyšší audiovizuálny zážitok. Odporúčame si
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?