Americká mediálna spoločnosť Buzzfeed sa chystá na burzu a využije na to špecialistu na akvizície. Tvrdia to zdroje ekonomického denníka The Wall Street Journal (WSJ). Buzzfeed chce podľa nich využiť situáciu v odvetví a prevziať niektoré ďalšie podobne zamerané firmy. Dúfa pritom, že ako väčší podnik bude schopný lepšie konkurovať na reklamnom trhu s obrami, ako je Amazon, Google a Facebook.
Zakladateľ a šéf podniku Jonah Peretti by dohodu mohol oznámiť už tento týždeň. Buzzfeed podľa zdrojov vstúpi na burzu prostredníctvom spoločnosti 890 5th Avenue Partners, ktorú založil investor Adam Rothstein a ktorý názov podniku odvodil od superhrdinov Avengers z produkcie štúdií Marvel. Firma sa špecializuje na akvizície a patrí medzi podniky súhrnne označované ako SPAC. V posledných mesiacoch takých spoločností pribúda svižným tempom.
Dohoda o zlúčení oboch firiem by zabezpečila kapitál na ďalšie akvizície, vrátane spoločnosti Complex Networks, čo je digitálny vydavateľ so špecializáciou na lacnejšie oblečenie, hudbu a popkultúru. Buzzfeed usiluje o väčší vplyv, aby mohol lepšie konkurovať ostatným hráčom na trhu a zabezpečiť si viac peňazí určených na reklamu.
About You chystá vstup na burzu, z predaja akcií chce získať 600 miliónov eur
SPAC, z anglického Special Purpose Acquisition Companies, je prázdna firma založená len na účely akvizície. Spoločnosť najpv vydá akcie v rámci primárnej verejnej ponuky (IPO), vstúpi na burzu a potom hľadá vhodný cieľ na prevzatie. Investori, ktorí si akcie SPAC kúpia, nevedia, aký podnik firma nakoniec prevezme.
Plán urobiť z Buzzfeedu verejne obchodovaný podnik znamená pre zakladateľa tohto webu zvrat. Peretti býval učiteľom a netajil sa záľubou vo virálnych senzáciách, ktoré sa rýchlo šírili po internete. Neskôr sa z neho stal podnikateľ v digitálnych médiách. Peretti v roku 2005 pomohol Arianne Huffingtonovej založiť server HuffPost a v nasledujúcom roku začal v malej kancelárii v newyorskej štvrti Chinatown pracovať na projekte Buzzfeed.
Buzzfeed na seba ako start-up upozornil najmä v roku 2015. Zabezpečil si investíciu v objeme 200 miliónov dolárov od mediálnej spoločnosti NBCUniversal zo skupiny Comcast, čo start-up vtedy ohodnotilo zhruba na 1, 5 miliardy dolárov. Buzzfeed získané peniaze využil na investície do filmu, televízie a spravodajstva. Šéfovia v tradičných médiách, ako je NBCUniversal, Discovery a Time Warner sa stretávali s poklesom sledovanosti a dúfali, že investície do digitálnych médií im pomôžu situáciu zlepšiť. Najväčšie mediálne podniky sa ale od tej doby začali prostredníctvom streamovacích služieb zameriavať na mladších divákov. Discovery, NBCUniversal a ViacomCBS na rozvoji týchto služieb veľa stavili a miesto investícií do nových médií uprednostnili rast počtu predplatiteľov.