Východoslovenská metropola chce investíciu financovať s využitím peňazí Európskej únie v rámci nového Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.

V predpokladanej hodnote zákazky je zahrnutá aj rezerva vo výške 5 percent z časti predpokladanej ceny za dielo, tá predstavuje 84,05 milióna eur bez dane. Podrobné informácie budú uvedené v súťažných podkladoch.

Lehota na predkladanie ponúk je 18. februára 2016. Uchádzači musia preukázať, že za posledné tri hospodárske roky dosiahli celkový obrat minimálne 60 miliónov eur. Jednou z podmienok je, aby uskutočnili najmenej tri stavby rovnakého alebo podobného charakteru.

Minimálne jedna realizovaná stavba musí mať zmluvnú cenu najmenej 60 miliónov eur bez dane, ďalšie dve požadované referencie majú mať hodnotu aspoň 15 miliónov eur a 5 miliónov eur bez dane.

Košice majú právo neuzavrieť zmluvu o dielo s budúcim úspešným uchádzačom v prípade, ak neuzatvoria zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku s ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja ako riadiacim orgánom operačného programu.

V Košiciach sa nedávno skončila modernizácia električkových uzlov. Išlo o výstavbu technickej infraštruktúry električkových križovatiek, obratísk a úsekov. Stavebné práce za zmluvnú cenu 19,7 milióna eur bez dane (23,6 mil. eur vrátane dane) zabezpečila spoločnosť Eurovia SK, a.s.

Zákazku získala v apríli tohto roka vo verejnej súťaži, keď ako jediná predložila ponuku, lehota výstavby bola šesť mesiacov. Na subdodávateľov pripadla približne polovica z objemu prác. Projekt bol financovaný z peňazí EÚ v rámci Operačného programu Doprava 2007 - 2013.