Britský výrobca potravín a spotrebného tovaru Unilever prepustí po celom svete z manažérskych pozícií asi 1500 ľudí, čo je zhruba päť percent jeho pracovnej sily. Firma to uviedla vo svojom dnešnom oznámení.
Zmiernenie obáv investorov
Podnik totiž mení štruktúru, aby zmiernil obavy akcionárov, keď neuspel s ponukou na prevzatie divízie zdravotnej starostlivosti pre spotrebiteľov firmy GlaxoSmithKline (GSK). Za ňu ponúkal 50 miliárd libier. Firma uviedla, že prepúšťanie sa nedotkne pracovných miest v továrňach.
Unilever pôsobí vo viac ako 190 krajinách a vlastní na 400 značiek. V roku 1991 začal pôsobiť aj v Českej republike, kde podľa informácií na svojom webe zamestnáva okolo 330 ľudí a stojí napríklad za dezinfekčným prostriedkom Savo.
Unilever sa novo rozdelí do piatich divízií. Tie sa zamerajú na produkty z oblasti starostlivosti o krásu, osobnej starostlivosti, starostlivosti o domácnosť, výživy a na výrobu zmrzliny. Spoločnosť uviedla, že na organizačných zmenách pracovala zhruba rok. Podľa agentúry Reuters sa inšpirovala reštrukturalizáciou, akú pred tromi rokmi prešiel jej hlavný rival, americký nadnárodný koncern Procter & Gamble.
GSK ponuky odmieta
Ten pri najväčších zmenách za posledných 20 rokov vytvoril vtedy šesť nových divízií. Správa, že Unilever upustil od zámeru kúpiť divíziu zdravotnej starostlivosti pre spotrebiteľov firmy GlaxoSmithKline, sa objavila pred viac ako týždňom.
GSK, od ktorej chcel Unilever vlani získať divíziu, pod ktorou spadajú značky ako zubná pasta Sensodyne, vitamínový doplnok Emergen-C alebo liek proti bolesti Panadol, ponuku trikrát odmietla ako príliš nízku.
Unilever SR predvlani znížil medziročne zisk zhruba o tretinu na 36,9 milióna Sk. Čistý obrat spoločnosti klesol o päť percent na 4,14 miliardy českých korún. Unilever ponúka širokú škálu produktov, vyrába napríklad mydlo Dove alebo zmrzlinu Magnum. Akcie firmy za posledný rok odpísali okolo 13 percent.