Britskej maloobchodnej skupine Tesco vzrástol v minulom fiškálnom roku očistený prevádzkový zisk o 12,8 percenta na 2,8 miliardy libier. Firma vo vyhlásení uviedla, že cenový tlak na obchodníkov s potravinami sa znížil a hospodárenie podporili tiež silný dopyt a noví zákazníci. Tesco je najväčším maloobchodným reťazcom vo Veľkej Británii.
Tržby sa za rok do 24. februára zvýšili o 4,4 percenta na 68,2 miliardy libier. Bez zahrnutia dane z pridanej hodnoty a predaja pohonných hmôt stúpli o 7,4 percenta na 61,5 miliardy libier. Podiel firmy na britskom trhu s potravinami vzrástol o 0,4 percentuálneho bodu na 27,3 percenta. Zisk pred zdanením sa zvýšil na 2,3 miliardy libier z 882 miliónov libier pred rokom.
V tomto fiškálnom roku má upravený prevádzkový zisk v maloobchode, ktorý je hlavným ukazovateľom ziskovosti, predstavovať najmenej 2,8 miliardy libier. Vlani sa zvýšil o 10,8 percenta na 2,76 miliardy libier.
Skupina ťaží zo svojej stratégie prispôsobovania cien diskontnému reťazcu Aldi pri hlavných položkách a obľúbenosti svojho vernostného programu Clubcard, ktorého členovia majú nižšie ceny. Firme tiež pomohlo, že spotrebitelia šetria peniaze tým, že varia a bavia sa doma, namiesto toho, aby chodili do reštaurácií a barov.
Akcie firmy za posledný rok stúpli o deväť percent. Skupina tiež uviedla, že plánuje odkúpiť ďalšie vlastné akcie za jednu miliardu libier. Od októbra 2021 už firma odkúpila akcie za 1,8 miliardy libier.