British Airways sa cestujúcim ospravedlnili a ubezpečili, že pracujú na tom, aby problém odstránili čo najskôr. Zároveň vyzvali ďalší cestujúci chystajúcich sa na cestu, aby na letisko kvôli problémom zatiaľ ani nejazdili. Zatiaľ nie je jasné, koľkých letov sa problémy týkajú.

Na londýnskom letisku Heathrow hlásili cestujúci dlhé rady a oneskorené lety, poznamenala agentúra AP a pripomenula, že tisícky Britov vyrazili na cesty, aby si užili predĺžený sviatočný víkend.

„Je to zlý sen. Stovky a tisícky ľudí sa zhromaždili k odletu,“povedala agentúre Reuters Roshni Burtová, ktorá sa chystala odletieť z Heathrow do Bahrajnu so svojím malým synom. Na letisko dorazila dopoludnia v 9:30 SELČ, čakala hodiny vo fronte, keď prestal pracovať systém odberu batožiny, a potom čakala ďalšie dve hodiny na priechod bezpečnostným koridorom, než bola s ostatnými cestujúcimi informovaná, že jej let sa zrušil.

Všetci dotknutí cestujúci sa museli vracať úsekom kontroly palubných lístkov a batožiny, aby si mohli späť pri odbavovacích prepážkach znovu rezervovať miesta v lietadlách. Mnoho cestujúcich výpadok zastihol už priamo v lietadlách, ktoré na dlhé hodiny uviazli na letiskovej ploche.

Meškania sú hlásené na nadväzujúcich spojoch medzi Gatwickom a Rímom, Cagliarim, Štokholmom, Malagou a Prahou. Na týchto letiskách ľudia tiež hlásia meškania. Počas dňa nefungovala ani mobilná aplikácia British Airways. 

British Airways sú ďalšou leteckou spoločnosťou postihnutou problémami s počítačovým systémom. Minulý mesiac rovnaké ťažkosti zažila nemecká spoločnosť Lufthansa a francúzsky Air France, ktoré tiež dlho neboli schopné odbaviť svojich cestujúcich. Vlani v auguste kolabovala počítačová sieť amerických aeroliniek Delta.