Vlak vyšiel z depa v meste Stanford-le-Hope v grófstve Essex do Barking vo východnom Londýne, pokračoval tunelom pod kanálom La Manche a následne prechádza Francúzskom, Belgickom, Nemeckom, Poľskom, Bieloruskom, Ruskom a Kazachstanom. Prepravuje vitamíny, detský tovar a lieky.

Nejde o úplne prvý priamy spoj na tejto trase. Prvý vlak v opačnom smere z Číny do Británie prišiel už tento rok v januári.

Projekt je súčasťou čínskeho ambiciózneho plánu takzvanej novej Hodvábnej cesty k posilneniu obchodných vzťahov tejto ázijskej krajiny s Európou. Linku medzi Londýnom a obchodným centrom I-wu vo východočínskej provincii Če-ťiang prevádzkuje čínska spoločnosť Yiwu Timex Industrial Investment.

„Je to len začiatok pravidelnej nákladnej železničnej dopravy medzi Britániou a Čínou,“ uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Sü-pin Feng. „Vkladáme do Británie, krajiny s tradíciou exportu, veľké nádeje. Železničná doprava poskytuje výbornú alternatívu prepravy veľkého objemu tovaru na dlhé vzdialenosti,“ dodal.

Čínske štátne železnice už prevádzkujú nákladnú dopravu medzi Čínou a niektorými inými európskymi mestami, napríklad Hamburgom a Madridom. Londýn je 15. európskym mestom, ktoré sa pripája k novej Hodvábnej ceste.

Premiérka Theresa Mayová nadväzuje na politiku Davida Camerona a v rámci prípravy na odchod krajiny z Európskej únie usiluje o získanie miliárd dolárov čínskych investícií, informovala agentúra Reuters.