Britská vláda v pondelok začala s novou informačnou kampaňou o odchode z Európskej únie. Brexit sa tak po mesiacoch v úzadí v dôsledku pandémie koronavírusu opäť stáva poprednou témou, informovala agentúra AP.

Reklamy v rámci kampane „Nový štart Británie: Poďme na to" upozorňujú britských turistov, aby sa nezabudli zdravotne poistiť pred návštevou Európy, a poskytujú im rady, ako prepraviť domáce zvieratá do zahraničia. Kampaň im taktiež radí, aby si skontrolovali pravidlá roamingu svojho mobilného operátora.

EBE 24 Brusel - Na snímke predseda Európskej rady Charles Michel počas tlačovej konferencie po videosummite EÚ v Bruseli v piatok 19. júna 2020. Na dosiahnutie kompromisnej dohody ohľadom budúceho sedemročného rozpočtu EÚ a pláne hospodárskej obnovy bude potrebné osobné stretnutie lídrov 27 členských krajín EÚ. Predseda Európskej rady Charles Michel avizoval, že by k nemu malo dôjsť v priebehu júla. FOTO TASR/AP
European Council President Charles Michel speaks during a media conference after an
Neprehliadnite

Michel navrhol vytvorenie rezervného fondu pre nepredvídané následky brexitu

Napriek oficiálnemu vystúpeniu z EÚ sa Británia stále nachádza v prechodnom období, kde aj naďalej dodržuje pravidlá stanovené Úniou. Toto obdobie sa končí 31. decembra, keď krajina opustí rozsiahly jednotný trh 27-člennej únie.

Ohľadom brexitu však ostáva naďalej niekoľko nezrovnalostí. Rozhovory s EÚ o novej dohode o voľnom obchode a budúcich vzťahoch po brexite momentálne stagnujú na rozdielnych názoroch o rybolove, zaručení hospodárskej súťaže a bezpečnostnej spolupráci.

Ak obe strany do konca tohto roka nedokážu dosiahnuť dohodu o budúcom partnerstve, Spojené kráľovstvo bude musieť obchodovať s EÚ s clami a kvótami. Vláda sa snaží pripraviť občanov na okamih, keď sa zmenia dohody o obchode, bezpečnosti a mnohých ďalších oblastiach.