Britská vláda v pondelok začala s novou informačnou kampaňou o odchode z Európskej únie. Brexit sa tak po mesiacoch v úzadí v dôsledku pandémie koronavírusu opäť stáva poprednou témou, informovala agentúra AP.
Reklamy v rámci kampane „Nový štart Británie: Poďme na to" upozorňujú britských turistov, aby sa nezabudli zdravotne poistiť pred návštevou Európy, a poskytujú im rady, ako prepraviť domáce zvieratá do zahraničia. Kampaň im taktiež radí, aby si skontrolovali pravidlá roamingu svojho mobilného operátora.
Michel navrhol vytvorenie rezervného fondu pre nepredvídané následky brexitu
Napriek oficiálnemu vystúpeniu z EÚ sa Británia stále nachádza v prechodnom období, kde aj naďalej dodržuje pravidlá stanovené Úniou. Toto obdobie sa končí 31. decembra, keď krajina opustí rozsiahly jednotný trh 27-člennej únie.
Ohľadom brexitu však ostáva naďalej niekoľko nezrovnalostí. Rozhovory s EÚ o novej dohode o voľnom obchode a budúcich vzťahoch po brexite momentálne stagnujú na rozdielnych názoroch o rybolove, zaručení hospodárskej súťaže a bezpečnostnej spolupráci.
Ak obe strany do konca tohto roka nedokážu dosiahnuť dohodu o budúcom partnerstve, Spojené kráľovstvo bude musieť obchodovať s EÚ s clami a kvótami. Vláda sa snaží pripraviť občanov na okamih, keď sa zmenia dohody o obchode, bezpečnosti a mnohých ďalších oblastiach.