Podmienkou je, aby návrh zmluvy schválila v stredu vláda spolu so zmenami v zmluve súvisiacimi so zákazom účasti schránkových firiem s neznámymi vlastníkmi pri realizácii projektu.
„Zmluva je pripravená, takže zajtra potrebujem odobrenie vlády a v prípade, že dostanem mandát vlády na podpis, tak moje pero je pripravené a už je len na koncesionárovi, aby sme sa mohli dostať k podpisu,“ povedal po tom, čo prišiel do práce na bicykli.
Koncesná zmluva by mala byť podpísaná najneskôr do piatka 13. mája, dokedy platí navrhnutá cena víťazného konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional (Cintra).
Expertná skupina podľa ministra dopravy nezistila žiadne pochybenia v projekte. „Dali sme do koncesnej zmluvy veci, ktoré sme tam potrebovali presadiť. V Sieti sme preferovali protischránkový zákon, takže aj do koncesnej zmluvy sme potrebovali dostať protischránkovú klauzulu. Chceme, aby všetky firmy, ktoré sa budú podieľať na tejto verejnej zákazke, boli dohľadateľné a boli jasní ich vlastníci alebo prijímatelia výhod,“ povedal R. Brecely.
Očakáva, že budúci obchvat môže zlepšiť situáciu so zápchami v hlavnom meste. Minister pripomenul, že Sieť v minulosti kritizovala pôvodnú odhadovanú cenu projektu ako neprimerane vysokú, v súčasnosti sa však výrazne znížila.
Minister dopravy začiatkom apríla zriadil tím expertov na posúdenie projektu D4 a R7. Ich úlohou bolo posúdiť celý projekt od úvodnej štúdie uskutočniteľnosti až po schválenie koncesnej zmluvy. R. Brecely v rámci posudzovania projektu rokoval o jeho možných rizikách s obchodným riaditeľom Cintry Carlom Ugartem. Ten ubezpečil ministra, že jeho spoločnosť je pripravená splniť všetky svoje záväzky a v prípade podpísania projektu zabezpečiť výstavbu i prevádzku obchvatu podľa koncesnej zmluvy.
Bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer - SD) koncesnú zmluvu s úspešným konzorciom podpísať nestihol, hoci podľa bývalej vlády ju mal uzavrieť do 4. marca. V súťaži zvíťazilo konzorcium Obchvat Nula na čele so spoločnosťou Cintra. Súčasťou konzorcia sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.
Vo finále súťaže spomedzi štyroch uchádzačov navrhlo konzorcium najnižšiu ročnú splátku 56,72 milióna eur oproti pôvodne odhadovanej sume 135 milióna eur. Štát by mal koncesionárovi za tridsať rokov uhradiť 1,9 miliardy eur. Pôvodná predpokladaná celková suma platieb bola 4,53 miliardy.
Výstavba úsekov D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka sever - Bratislava, Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke vyše 59 kilometrov by mala trvať štyri a štvrť roka.