Odhadnúť, ako dlho bude trvať, kým sa súvislou diaľnicou prepojí Bratislava s Košicami, sa snažia slovenskí politici už desiatky rokov. A doposiaľ im ich príliš optimistický tip nikdy nevyšiel.
Dostavbu zvyknú brzdiť nielen samotné politické rozhodnutia, ale aj zlyhania obstarávateľa Národnej diaľničnej spoločnosti či neschopnosť niektorých zhotoviteľov.
Bývalý režim mal pritom víziu obe metropoly spojiť už v roku 1990. Termín dostavby sa posúval na rok 2005 exministrom dopravy Alexandrom Rezešom, 2010 za prvej vlády Roberta Fica, 2014 počas šéfovania rezortu Jánom Figeľom, 2020 za Romana Brecelyho až po dnešný odhad ministra Arpáda Érseka, ktorým je rok 2026.
Aj posledná vízia je len na hranici časových a technických možností a nedá sa vylúčiť, že sa opäť posunie. Diery sú najmä v mimoriadne komplikovaných častiach na severe krajiny. Výstavba sa zasekla na úseku s tunelom Višňové, odkiaľ štát vyhodil pomalých zhotoviteľov.
Ešte viac meškajú úseky pri Ružomberku. Dostavba D1 Turany – Hubová sa odsúva pre politické špekulácie o tom, kadiaľ by vôbec diaľnica mala viesť. Spor o to, či má viesť cez chránené územie, nakoniec ukončila zosuvom svahu príroda sama. Aktuálne sa počíta s razením tunela popod Veľkú Fatru, diaľničiari však preň ešte nezískali ani územné rozhodnutie.
Mešká aj susedný úsek z Hubovej do Ivachnovej,
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?