Bratislavský samosprávny kraj (BSK) zakladá novú cestársku spoločnosť Regionálna správa ciest Bratislavského samosprávneho kraja (RSC BSK), ktorej bude 100-percentným vlastníkom. Fungovať začne na prelome tohto a budúceho roka a na starosti bude mať správu, údržbu a rekonštrukciu ciest II. a III. triedy, mostov a miestnych komunikácií pre cestnú nemotorovú dopravu v kraji. Jej založenie odsúhlasili v piatok krajskí poslanci na rokovaní Zastupiteľstva BSK.

,,Zakladáme novú firmu, starú budeme zatvárať. Dnešným dňom sme urobili prvý krok k tomu, aby cestárske práce v Bratislavskom kraji boli úplne transparentné, čo najefektívnejšie a najlacnejšie. Záleží mi na tom, aby spoločnosť fungovala dobre," uviedol pre TASR predseda BSK Juraj Droba. Verí, že nová akciová spoločnosť bude zároveň konkurencieschopná a dokáže sa presadiť na voľnom trhu, aj mimo Bratislavského kraja.

Na snímke zrekonštruovaná cesta II/547 a priepust v lokalite Gregorov prameň v smere z Košíc na Veľký Folkmár 7. septembra 2020. Košický samosprávny kraj vyčlenil na túto rekonštrukciu takmer 343 000 eur, zhotoviteľom je spoločnosť EUROVIA SK, a.s. FOTO TASR – František Iván
Neprehliadnite

Bezpečnejšie cesty prvej triedy zaplatia eurofondy

Krokov, ktoré budú nasledovať, je podľa neho viacero. Týka sa to napríklad aj otázky ľudských zdrojov, keď sa budú ukončovať pracovné zmluvy so starou spoločnosťou Regionálne cesty Bratislava (RCB) a zamestnanci budú prechádzať do novej spoločnosti. Pokračujú tiež potrebné rokovania, napríklad s veriteľmi v súvislosti s činnosťou RCB. ,,Najväčšia výzva je zabezpečiť hladký priebeh zimnej údržby. V tejto oblasti podnikáme kroky, aby bola bezproblémová. A hneď od budúceho roka začíname s verejnými obstarávaniami, rekonštrukciami a stavbami ciest podľa plánu, ktorý si schválime takisto na zastupiteľstve," priblížil Droba.

Poslanec Michal Drotován poznamenal, že by kraj mohol rokovať s Trnavským samosprávnym krajom, keďže sú ,,niektoré cesty prepletené", priestor na spoluprácu vidí napríklad v investičných projektoch. Droba prisľúbil, že kde bude synergia možná, bude sa spolupracovať.

Kraj v tejto súvislosti vychádza z vypracovanej analýzy optimálneho modelu efektívneho fungovania cestného hospodárstva. Jej predmetom bolo zhodnotenie aktuálnej situácie v spoločnosti RCB, súčasného modelu fungovania vrátane jeho dosahu na súčasný finančný stav. Jednoznačným konštatovaním alebo odporúčaním analýzy bolo ukončiť činnosť starej spoločnosti a založiť novú spoločnosť s cieľom správy a údržby ciest.

Posledné jazdy zubačky zo Štrby na Štrbské Pleso pred rekonštrukciou ozubnicovej trati sa konali v nedeľu 5. júla 2020. Od 6. júla 2020 sa začne s rekonštrukčnými prácami. Dopravu cestujúci počas sedemmesačnej výluky zabezpečí Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) klasickými autobusmi. Na snímke zubačka na trati, v pozadí končiare Vysokých Tatier, vľavo Kriváň. Štrba 5. júla 2020.   FOTO TASR - Milan Kapusta
Neprehliadnite

Modernizácia zubačky medzi Štrbou a Štrbským Plesom napreduje

Kraj najprv dostal spoločnosť pod kompletnú manažérsku a vlastnícku kontrolu, keď podiel minoritného akcionára, ktorý mal 32 percent, odkúpil, čím sa stal jej 100-percentným vlastníkom. Následne pristúpil k ďalšiemu kroku, okrem iného k vysporiadaniu oprávnených záväzkov BSK voči RCB z minulosti, pričom ide o viac ako 2,3 milióna eur.