Tlak na ekologizáciu rastie aj v riečnej doprave a bratislavský prístav má ambíciu zviezť sa na tejto vlne. Štátna akciovka Verejné prístavy predložila na posúdenie vplyvov na životné prostredie projekt terminálu, ktorý by slúžil na skvapalňovanie zemného plynu a jeho následné tankovanie do riečnych plavidiel.

„Projekt ovplyvní celý regionálny trh vytvorením dôvery medzi dodávateľmi paliva LNG a používateľmi z radov dopravcov,“ sľubujú autori zámeru.

Osobná loď Albertina je v Komárne prvý krát spustená na hladinu.
Neprehliadnite

Video: Slovenská riečna hotelová loď Albertina sa prvýkrát dotkla hladiny

Verejné prístavy odhadujú sumu potrebnú na realizáciu projektu na 40 miliónov eur bez DPH. Projekt má byť spolufinancovaný z prostriedkov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 až 2020.

Tankovanie na polceste

Terminál LNG chce štátna firma umiestniť na hlavnom toku Dunaja, na poloostrove prístavného bazénu Pálenisko. Súčasťou terminálu by malo byť zariadenie na skvapalňovanie zemného plynu, skladovacia nádrž a plávajúce prečerpávacie mólo, pri ktorom by si lode palivo dopĺňali.

Vizualizácia LNG terminálu v bratislavskom prístave.
Zdroj: EIA
Vizualizácia LNG terminálu v bratislavskom prístave.

Výhodou bratislavského prístavu z pohľadu budovania LNG terminálu je aj jeho poloha. Nachádza sa totiž približne uprostred celkovej 3 500 kilometrov dlhej riečnej trasy z holandského Rotterdamu do rumunskej Konstance.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa