Šok pre tých, čo prídu vlakom
Keď sa povie „hanba Bratislavy“, väčšina ľudí si tento termín automaticky spojí s hlavnou železničnou stanicou. Staršia časť stanice pochádza z devätnásteho storočia, novšia presklená prístavba pribudla koncom osemdesiatych rokov. Hoci malo ísť len o dočasné opatrenie, odvtedy sa veľa vecí nezmenilo a turista počas pobytu na stanici veľa príjemných podnetov nenájde.
V letnej sezóne ho môže vystrašiť tlačenica na nástupištiach, ktoré svojou šírkou nepostačujú na plynulý pohyb vystupujúcich či prichádzajúcich cestujúcich. To isté sa dá povedať aj o podchodoch, cez ktoré sa musí pretlačiť až do hlavného vestibulu stanice, kde mu vo voľnom priechode bránia cestujúci postávajúci pred informačnou tabuľou a čakajúci na informácie o odchode svojho vlaku.
Gastronomické služby sú dostupné len v obmedzenej miere a mnohé z nich nenapĺňajú štandardy stanice v modernej metropole dvadsiateho prvého storočia, ktorou chce Bratislava byť. K tomu treba pripočítať aj zvýšenú koncentráciu neprispôsobivých sociálnych skupín na lavičkách pred budovou.
O rekonštrukcii stanice sa hovorí už roky, no doposiaľ nie je vyhlásená súťaž, z ktorej by mohol vzísť víťazný návrh. Železnice SR v súčasnosti údajne aktualizujú predpokladané kapacity budúcej stanice.