„Z rokovaní, ktoré som mal možnosť absolvovať, sa mi to zdá ako veľmi solídna ponuka prínosná pre letisko aj pre Slovensko. V súčasnej dobe je to najlepšie riešenie,“ uviedol I. Trhlík.
Slovenská vláda, ktorá najväčšie slovenské letisko vlastní, jeho prípadný dlhodobý prenájom čínskym investorom nekomentovala.
Letecká spoločnosť Hainan Airlines prevádzkuje tiež linku z Prahy do Pekingu.
Letisko M. R. Štefánika je dlhodobo v tieni neďalekého viedenského letiska, ktoré ponúka oveľa viac pravidelných leteckých spojení, ktoré využívajú aj Slováci.
Vlani bratislavské letisko po prvýkrát po šiestich rokoch zaznamenalo nárast počtu odbavených cestujúcich, a to o 15,4 percenta na 1,56 milióna pasažierov.
I. Trhlík skôr v tomto roku povedal, že letisko po výstavbe nového terminálu za 120 miliónov eur potrebuje ešte ďalšie väčšie investície do svojej modernizácie, ktoré z vlastných zdrojov pokryť nedokáže.
Slovensko v minulosti začalo privatizáciu väčšinového balíku akcií bratislavského letiska. Prvá vláda terajšieho premiéra Roberta Fica od transakcie ale v roku 2006 odstúpila. Dôvodom bolo, že víťaz tendra, konzorcium firiem na čele s viedenským letiskom, nezískal potrebný súhlas antimonopolného úradu.