Prvé vozidlá z najnovšej zákazky má SOR dodať do Bratislavy už koncom tohto roka, zvyšok najneskôr na jar budúceho roka. Súčasťou kontraktu je opcia DPB na kúpu ďalších 25 autobusov. V prípade jej uplatnenie by sa hodnota celého kontraktu vyšplhala na 15,41 milióna eur, informoval denník SME. Oproti dopravným podnikom predpokladanej cene je to podľa agentúry SITA o 410-tisíc eur viac.

SOR vyrobí pre Bratislavu nízkopodlažné vozidlá rady NB 18 s kapacitou najmenej 150 cestujúcich, ktoré budú vybavené aj klimatizáciou. Podľa portálu iMHD.sk má DPB vo svojom vozovom parku už 101 takýchto kĺbových autobusov. Médiá v minulosti upozornii, že pri vozidlách sa vyskytli technické poruchy.

Český výrobca autobusov uspel vlani nav tendri košického mestského dopravného podniku na dodávku 127 autobusov. SOR sa tiež podieľa na výrobe trolejbusov, ktoré do Bratislavy dodáva plzenská spoločnosť Škoda Electric.

SOR Libchavy vlani uspela aj v tendri na dodávku 120 trolejbusov za 60 miliónov eur. Tender musel Dopravný podnik Bratislava opakovať po kritike Európskej komisie, prvotné podmienky totiž zvýhodňovali trolejbusy od SOR. Český výrobca autobusov v opakovanej súťaži uspel. Kým trolejbusy platí Bratislava prevažne z eurofondov, teraz vysúťažené autobusy od SOR bude platiť z vlastného rozpočtu.

SOR Libchavy patrí do priemyselnej skupiny EP Industries, kde tri pätiny akcií drží podnikateľ Daniel Křetinský a zvyšných štyridsať percent vlastní private equity štruktúry a fondy J&T. Pre J&T kedysi pracoval ako riaditeľ televízie Ta3 súčasný riaditeľ bratislavského dopravného podniku Ľubomír Belfi.