Centrum začne pre verejnosť fungovať v skúšobnej prevádzke v pondelok 1. februára o 8:00, na ostrú prevádzku nabehne 1. marca.

„Predpokladáme, že zajtra ráno tu bude veľký ruch a veľa ľudí. Toto centrum je symbolom moderného štátu, symbolom poskytovania moderných služieb, ktoré budú poskytované na profesionálnej úrovni a ktoré budú ľuďom výraznou mierou šetriť čas,“ povedal na brífingu po slávnostnom otvorení premiér.

Klientske centrum v Bratislave je 44., ktoré otvorili, do volieb ich bude ešte päť. Spolu ich však bude 79, zvyšné by mali byť otvorené v tomto roku.

„Človek si tu vybaví všetko, čo potrebuje k svojmu životu. Je to napríklad občiansky preukaz, vodičský preukaz, prevod auta, je tu oddelenie pre živnostníkov, aj pobočka Slovenskej pošty. Očakávame, že sem príde aj Sociálna poisťovňa, že tu bude daňový úrad, že tu bude mať Všeobecná zdravotná poisťovňa svoju pobočku,“ vysvetlil Robert Fico. Požiadal však ľudí o toleranciu, pretože ide podľa neho o nové pracovisko ako aj nové technológie. 

Podľa ministra vnútra Roberta Kaliňáka je klientske centrum určitým míľnikom, pretože znamená zavŕšenie jednotlivých etáp, v rámci ktorých sa rezort snaží sústrediť reformu ESO práve na zvýšenie kvality služieb poskytovaných občanom.

„Bratislava veľmi intenzívne trpela nedostatkovými orgánmi, ktoré fungovali nie veľmi dobre a dostatočne kapacitne,“ priblížil. 

Klientske centrum má takmer 11-tisíc štvorcových metrov, pred ním je parkovisko s rozlohou dva hektáre, ktoré ponúka 531 parkovacích miest.

„Verím, že sa centrum stane novým vzorom, ako by mali fungovať všetky činnosti v závislosti od stupňa elektronizácie, ktorá je pomerne vysoká,“ poznamenal R. Kaliňák. Ako pokračoval, niektoré služby dokážu vybavovať na počkanie, najmä tie, ktoré sa týkajú dokladov či evidencie áut. Doklady si budú môcť v centre vybaviť aj ľudia, ktorí v Bratislave pracujú, no nemajú tu trvalý pobyt.

„Tak ako sme povedali pred rokom, že táto naša vlajková loď klientskych centier bude stať 12,7 milióna eur, tak sa aj stalo. Stála 12,7 milióna eur,“ dodal šéf ministerstva vnútra. 

Do Klientskeho centra pri Okresnom úrade Bratislava (OÚ BA) sa presťahovala štátna správa z desiatich adries v hlavnom meste. Úradné hodiny všetkých pracovísk centra budú zjednotené, a to v pondelok, utorok a vo štvrtok od 8:00 do 15:00, v stredu od 8:00 do 17:00 a v piatok od 8:00 do 14:00.

V centre bude mať verejnosť k dispozícii napríklad služby OÚ BA. Konkrétne pôjde o všeobecnú podateľňu pre všetky odbory OÚ BA, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, odbor všeobecnej vnútornej správy s agendou osvedčovania listín a overovania podpisov, agendou štátneho občianstva a zmeny mena a priezviska.

Ďalej bude v rámci centra k dispozícii odbor živnostenského podnikania, odbor starostlivosti o životné prostredie a tiež pozemkový a lesný odbor. Súčasťou OÚ BA sú aj ďalšie odbory, ktoré budú na Tomášikovej 46, konkrétne odbor krízového riadenia, majetkovoprávny odbor, odbor školstva, odbor výstavby a bytovej politiky, odbor opravných prostriedkov a organizačný odbor.

V rámci klientskeho centra bude takisto pôsobiť Krajský dopravný inšpektorát Bratislava, Okresné riaditeľstvo Policajného zboru Bratislava I a III, konkrétne oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície a tiež podateľňa Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Bratislave. 

Za budovou klientskeho centra stavia pôvodný majiteľ starej Ikey, spoločnosť Vienna Invest, novú tržnicu Fresh Market. S jej otvorením mešká