Zámerom novej webovej stránky je podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala otvorený a transparentný úrad. Občania sa totiž sťažovali, že informácie na stránke hlavného mesta sa ťažko vyhľadávajú a niektorí mali techniku či aplikácie, ktoré stránka nepodporovala.
„Cieľom novej stránky je preto, aby si občania mohli ľahšie a rýchlejšie vyhľadávať informácie, a aby stránka poskytovala platformu pre viacej dát,“ povedal. Mesto chce zverejňovať viac informácií z kľúčových oblastí mesta ako je doprava, osvetlenie či kvalita životného prostredia. Taktiež chce informovať o procesoch na magistráte, aby si ľudia vedeli dohľadať v akom stave je ich žiadosť.
„Stránka je technologicky postavená tak, že začína tým, čo ľudia najviac vyhľadávajú. Predchádzal tomu prieskum. Sú tam dane a poplatky, služby mesta, počasie, úradné hodiny či cestovné poriadky,“ priblížil I. Nesrovnal.
V hornej časti nového webu mesta sa nachádzajú štyri sekcie – chcem vedieť, chcem vybaviť, chcem sa zabaviť a chcem spoznať. Uľahčiť majú návštevníkom vyhľadávanie. Webová stránka je zatiaľ len v slovenčine, pripravuje sa však aj anglická verzia.
Zmenou prešla aj webová stránka DPB. V jej hornej časti sú zvýraznené sekcie – chcem vyhľadať spojenia MHD, cestovné lístky, chcem kúpiť električenku či chcem si stiahnuť mobilnú aplikáciu. Taktiež sú tam informácie o aktuálnych zmenách a obmedzeniach v MHD.
„Celá ta architektúra je postavená na takom minimalistickom móde, aby sme nezahlcovali kvantom nepotrebných informácií, ale aby na prvé kliknutie našiel náš zákazník, čo hľadá,“ povedal generálny riaditeľ DPB Milan Urban. Verí, že za krátky čas sa ľudia s novými stránkami oboznámia a ocenia ich jednoduchosť a prehľadnosť.