Mesto Bratislava nateraz nemôže potvrdiť termín spustenia celomestskej parkovacej politiky. Jej zavedenie sa pritom v prvých zónach plánovalo od roku 2021. Pre TASR to potvrdil bratislavský magistrát s tým, že dosahy koronakrízy na mesto znamenajú obrovské výpadky príjmov, a preto v súčasnosti nedokáže zodpovedne odhadnúť, koľko financií na spustenie parkovacej politiky dokáže alokovať.
„Momentálne sme uprostred procesu obstarávania softvérového jadra parkovacieho systému a paralelne sa pripravujú ďalšie súťaže na súvisiace služby (projekty organizácie dopravy a dopravné prieskumy pre nové parkovacie zóny, platobná brána, mobilná aplikácia či parkomaty),“ uviedla pre TASR hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová.
Samospráva deklaruje, že na príprave celomestskej parkovacej politiky intenzívne pracuje a počas celého procesu sa koordinuje s bratislavskými mestskými časťami.
Bratislavčania sa zbierajú na nový verejný park a unikátna švédska dedinka je na predaj
„Spolu pripravujeme lokality, kde sa spustia prvé zóny. Petržalka svoj pilotný parkovací systém už spustila na časti svojho územia, v Ružinove je od začiatku roka úspešne spustená rezidenčná zóna 500 bytov, Nové Mesto pripravuje prvú zónu regulovaného parkovania v okolí Tehelnej ulice a v Rači sa tiež pripravuje prvá pilotná zóna,“ uviedla K. Rajčanová.
Magistrát a dotknuté mestské časti spolu vyhodnocujú pilotnú prevádzku a aj na základe úspešnosti a skúseností budú dolaďovať nastavenie „ostrej prevádzky“ celomestskej parkovacej politiky v roku 2021.
Po spustení celomestskej parkovacej politiky v Bratislave majú byť spoplatnené zóny iba na miestach, kde je výrazný problém s parkovaním, a iba v časoch, keď problém s parkovaním pretrváva. Vo vyhradených zónach budú platiť za parkovanie vodiči, ktorí nemajú trvalý pobyt v Bratislave. Platiť však budú aj Bratislavčania – rezidenti. Prevádzkovateľom parkovacej politiky bude hlavné mesto.