Nestlé oznámila, že tento rok zaznamenala pokles tržieb v dôsledku bojkotov voči spoločnostiam prepojeným s Izraelom. Švajčiarsky konglomerát, ktorý vlastní značky ako Nescafé a KitKat, sa stal cieľom kampaní v rôznych regiónoch sveta. Situácia sa vyhrotila aj kvôli vlastníctvu izraelskej potravinárskej firmy Osem.
Izraelská potravinárska spoločnosť Osem, ktorú Nestlé v roku 2016 získala za 876 miliónov dolárov, patrí medzi najväčších predajcov potravín v Izraeli. Práve toto vlastníctvo je jedným z hlavných dôvodov, prečo sa Nestlé stala terčom bojkotov v arabsko-muslimských krajinách.
Nestlé informovala, že tempo vnútorného rastu sa spomalilo v dôsledku „váhavosti spotrebiteľov pri globálnych značkách v čase zvýšeného geopolitického napätia". Bojkotové kampane voči spoločnostiam s väzbami na Izrael nabrali na sile po októbrových bombardovacích operáciách v Gaze, pričom podobné poklesy tržieb hlásia aj spoločnosti ako McDonald's či Starbucks.
Najvýraznejší pokles tržieb Nestlé zaznamenala v Libanone, kde obrat klesol z približne 300 miliónov dolárov ročne na 70 miliónov dolárov, čo predstavuje pokles o viac ako 75 percent. Aktuálny konflikt medzi Izraelom a Palestínou vyvolal v Libanone značné napätie, pričom miestni obyvatelia často bojkotujú značky, ktoré sú vnímané ako neutrálne alebo priateľské k Izraelu. Libanon, s historicky blízkymi väzbami na palestínsku otázku, reaguje na geopolitickú situáciu aj ekonomickými sankciami zo strany spotrebiteľov.
Na globálnej úrovni bol pokles tržieb Nestlé za tretí kvartál výrazný aj v Severnej Amerike, kde tento región predstavoval len 35 percent celkového predaja v roku 2023. Nový generálny riaditeľ Laurent Freixe ohlásil plány na reformu vedenia firmy s cieľom zvýšiť jednoduchosť a zrýchliť rozhodovanie prostredníctvom štíhlejšieho manažmentu.
Nestlé už bola v minulosti zapojená do spotrebiteľských bojkotov – v 70. rokoch čelila výraznej kritike za marketing umelého dojčenského mlieka v rozvojových krajinách. V súčasnosti spoločnosť čelí opäť negatívnym dôsledkom verejného postoja spotrebiteľov k jej aktivitám.
Za prvých deväť mesiacov roku 2024 zaznamenala Nestlé medziročný pokles tržieb o 2,5 percenta, čo predstavuje obrat vo výške 67,1 miliardy švajčiarskych frankov. Spoločnosť teraz očakáva, že jej celoročná prevádzková zisková marža bude na úrovni 17 percent, čo je mierny pokles oproti minuloročným 17,3 percenta.