Singapurská spoločnosť MyJet Asia za posledný mesiac zaznamenala zvýšenie dopytu po súkromných lietadlách o 80 až 90 percent. „Mnoho ľudí (počas januára) odišlo na čínsky Nový rok a teraz majú problémy dostať sa späť do Číny,“ uvádza šéf spoločnosti, podľa ktorého sa cestujúci chcú dostať do Pekingu, Šanghaja či do Hongkongu.

„Sme značne obmedzení v tom, kam môžeme letieť, a navyše nám aerolínie nedovolia prenajať si svoje lietadlá,“ dodáva.

S problémami pri zapožičaní strojov od leteckých spoločností sa stretáva aj austrálska spoločnosť Paramount Business Jets. „Nechcú svoje lietadlá a posádky posielať do kontinentálnej Číny. Okrem rizika nákazy zamestnancov… sa tiež obávajú, že po návrate z Číny budú musieť na dva týždne prerušiť prevádzku kvôli karanténe,“ opisuje viceprezident firmy.

Čiastočne alebo úplne prerušilo letecké spojenie s Čínou viacero spoločností, vrátane British Airways, Air France, Air Canada, United Airlines či Lufthansa. Plošný zákaz spojenia s Čínou zaviedli aj vlády niekoľkých krajín.

Menšie súkromné lietadlo, do ktorého sa zmestia dvaja až štyria pasažieri, stojí okolo 2 400 dolárov na hodinu. Väčší stroj, ktorí zoberie osem až desať ľudí, stojí až šesťtisíc dolárov na hodinu.