Každý zamestnanec Boeingu, ktorý otvorene upozorňuje na bezpečnostné problémy s lietadlami, môže počítať s odvetou. Americkému Senátu to podľa informácií Financial Times povedal firemný inžinier kvality Sam Salehpour. Aj on opakovane spochybňoval bezpečnosť modelov 777 a 787, za čo ho manažér vždy skritizoval. Okrem toho uviedol, že si v pneumatike auta našiel „podozrivo“ zapichnutý klinec. „Na tieto problémy som upozorňoval tri roky. Ignorovali ma; povedali mi, aby som nespôsoboval omeškania; úprimne povedané, povedali mi, aby som mlčal,“ prezradil inžinier.
Salehpour absolvoval výsluch v Kongrese po tom, čo minulý týždeň verejne upozornil na riziko, že rokmi používania mohlo dôjsť k poškodeniu modelov 787, ktoré by mohli viesť k rozpadu trupu lietadiel. Americký Federálny úrad pre letectvo v súčasnosti jeho tvrdenia preveruje. „V Boeingu existuje firemná kultúra, ktorá spočíva v tom, že ak sa vyjadríte k problémom s kvalitou, tak sa vám budú vyhrážať,“ povedal Salehpour.
Boeing na jeho tvrdenia zatiaľ nereagoval. Ešte v minulosti však zdôraznil, že odveta je v spoločnosti „prísne zakázaná“ a model 787 počas testovania nevykázal žiadne známky opotrebovania. Firma je v súčasnosti pod obrovským tlakom po tom, čo sa jeho lietadlu 737 MAX 9 patriacemu Alaska Airlines začiatkom januára krátko po štarte odtrhli dvere. Federálny úrad pre letectvo sa preto rozhodol modely na niekoľko týždňov uzemniť.