Nemeckému výrobcovi luxusných áut BMW vzrástol v treťom štvrťroku predaj áut o 5,8 percenta na 621 699 vozidiel.
Konkurenčná automobilka Mercedes-Benz zaznamenala v rovnakom období pokles predaja o štyri percentá na 510-tisíc vozidiel pre problémy v dodávateľskom reťazci a zmeny modelu. Obe automobilky však zaznamenali pokles na čínskom trhu. Uviedla to agentúra Reuters s odvolaním sa na vyhlásenie automobiliek.
Mercedes uviedol, že slabší predaj ovplyvnili zmeny modelu triedy E a problémy v dodávateľskom reťazci, ktoré obmedzili dostupnosť luxusného SUV GLC. Predaj v Číne sa potom medziročne prepadol o 12 percent. Napriek slabým výsledkom automobilka uviedla, že očakáva splnenie svojho celoročného výhľadu, ktorý počíta so stagnáciou rastu predaja. Za deväť mesiacov sa predaj zvýšil o dve percentá na 1,5 milióna vozidiel.
Predaj modelov BMW a Mini v Číne sa v treťom štvrťroku znížil o 1,8 percenta. Výrobcovia automobilov sa tento rok v Číne stretávajú so slabším dopytom a prehlbujúcou sa cenovou konkurenciou. V Európe sa predaj naopak zvýšil o 13 percent a v USA o osem percent. Od začiatku roka však predaj BMW v Číne stúpol o 1,7 percenta.
Ťahúňom rastu predaja BMW sú hlavne drahé vozidlá najvyššej triedy a plne elektrické vozidlá. Dodávky elektromobilov BMW a Mini sa za júl až september zvýšili o 80 percent na 94-tisíc. BMW očakáva, že elektromobily budú mať tento rok na celkovom predaji podiel 15 percent.
Za deväť mesiacov tohto roka sa celkový predaj BMW zvýšil o 5,1 percenta na 1,8 milióna vozidiel.