Nemecký výrobca luxusných vozidiel BMW skráti pracovný čas vo svojom východonemeckom závode z 38 na 35 hodín a zosúladí ho s pracovným časom vo svojich západonemeckých továrňach.

Automobilka to oznámila v piatok. Zamestnanecká rada tento krok privítala ako dlho očakávanú rovnosť po vyše 30 rokoch od pádu berlínskeho múru.

Pretrvávajúce rozdiely

Vo všeobecnosti v Nemecku stále pretrvávajú rozdiely medzi platmi a pracovným časom v západnej a východnej časti krajiny. Podľa vládnych údajov východonemeckí zamestnanci naďalej pracujú o niečo dlhšie za menej peňazí ako ich západní kolegovia.

BMW X5 M Competition.
Neprehliadnite

BMW vykompenzovala nízke dodávky zvýšením cien, dosiahla tak zisk

BMW sa v piatok zaviazalo, že do roku 2026 skráti pracovný týždeň vo svojom závode v Lipsku, ktorý je súčasťou bývalého komunistického východného Nemecka, v troch etapách na 35 hodín a prijme 300 ďalších zamestnancov, aby vyrovnal toto skrátenie.

Zvýšenie produktivity

„Viac ako 30 rokov po páde múru naši robotníci v BMW Group konečne nemusia pracovať o tri hodiny viac ako ich kolegovia na západe,“ povedal šéf zamestnaneckej rady Manfred Schoch.

Konkurenčný Volkswagen urobil podobný krok v máji a zaviedol 35-hodinový pracovný týždeň vo svojich východonemeckých závodoch, aby zodpovedal západonemeckému pracovnému času. Neprijal však ďalších pracovníkov, namiesto toho očakáva, že východonemecké závody zvýšia produktivitu.

BMW i4
Neprehliadnite

BMW chce sériovo vyrábanou novinkou dobehnúť Teslu