Celosvetový predaj luxusných osobných automobilov Mercedes-Benz sa vlani znížil o päť percent na 2,05 milióna. Oznámil to dnes v tlačovej správe nemecký koncern Daimler, ktorý tieto autá vyrába.
Značka Mercedes-Benz tak podľa agentúry Reuters prvýkrát za päť rokov prišla o vedúcu pozíciu na trhu s luxusnými automobilmi. Predstihla ju konkurenčná nemecká značka BMW, ktorá tento týždeň oznámila, že jej globálny predaj vlani prvýkrát prekročil 2,2 milióna vozidiel.
Predaj Mercedesu sa znížil
V Európe sa vlani predaj automobilov Mercedes-Benz prepadol asi o 11 percent na 696-tisíc. V Číne sa znížil o dve percentá na 759-tisíc vozidiel, zatiaľ čo v Spojených štátoch o 0,4 percenta vzrástol a dostal sa na 276-tisíc. V samotnom štvrtom štvrťroku sa globálny predaj automobilov Mercedes-Benz medziročne prepadol takmer o štvrtinu zhruba na 464 000 vozidiel.
Daimler vo svojej správe poukázal na pretrvávajúce problémy s nedostatkom čipov. „Situácia okolo dodávok polovodičov zostáva neistá a predpokladá sa, že ich nedostatok bude mať v najbližších štvrťrokoch vplyv na výrobu aj predaj," uviedla automobilka.
Prvé miesto na globálnom trhu
BMW zverejní podrobnejšie údaje o vývoji minuloročného predaja budúci týždeň. O minuloročnom prekročení hranice 2,2 milióna predaných vozidiel v utorok informoval člen predstavenstva zodpovedný za predaj Pieter Nota. „Značka BMW je tak na prvom mieste na globálnom trhu s luxusnými vozidlami, a to so značným náskokom," vyhlásil. Predpovedal zároveň, že v tomto roku bude BMW pokračovať v raste.