„Podľa ministerstva dopravy sú financie z eurofondov na výstavbu diaľnic už minuté, preto sme našli iné riešenie, ktoré nám umožní pokračovať v budovaní dopravnej infraštruktúry. Otvorenie dlhovej brzdy pomôže k dostavbe a príprave konkrétnych úsekov v Žilinskom kraji. Ide o nedokončené časti diaľnice D1 medzi Turcom a Liptovom a tiež diaľničného privádzača v Lietavskej Lúčke, D3 na Kysuciach, realizáciu rýchlostných ciest R1 v Liptove, R3 na Orave i v Turci a R5 na Kysuciach. Tento mechanizmus môže vyriešiť financovanie aj iných úsekov diaľnic a rýchlostných ciest na celom Slovensku. V parlamente predložíme návrh uznesenia a verím, že ho poslanci podporia,“ povedal J. Blanár po stretnutí s petičným výborom, ktorý od začiatku roka zorganizoval na Kysuciach už tri protestné blokády za okamžité začatie výstavby chýbajúcich úsekov diaľnice D3.

Návrh uznesenia k uvoľneniu takzvanej dlhovej brzdy prostredníctvom novely ústavného zákona o rozpočtovej zodpovednosti plánujú poslanci do parlamentu predložiť na júnovej schôdzi. Podľa poslanca J. Podmanického pripravovaný návrh je najlepším možným riešením.

„Nemôžeme čakať ďalších desať rokov. Kvalitná cestná infraštruktúra znamená nielen lepší život pre obyvateľov, ale aj prílev nových investícií pre rozvoj regiónov. Žilinský kraj je prirodzeným dopravným uzlom strednej Európy, je potrebné prispôsobiť tomu aj sieť diaľnic a rýchlostných ciest,“ dodal J. Podmanický.

Podľa predsedu petičného výboru Ľubomíra Jánošku vo výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest treba pokračovať tam, kde je to rozostavané. „K celkovému prepojeniu európskeho koridoru sever - juh chýba už len tento kysucký úsek. Ak sa kompletne dokončí diaľnica cez Kysuce, uľahčí to situáciu aj v Žiline. Som rád, že sa Kysučania dokázali spojiť. Robíme to pre ďalšie generácie, nechceme, aby odchádzali do zahraničia za lepšou prácou alebo životnými podmienkami. Chceme, aby sa mali dobre tu,“ povedal Ľ. Jánoška.