Poslanec Ľuboš Blaha je známy tým, že je mimoriadne aktívny na sociálnej sieti. Dá sa povedať, že aj dlhodobo najúspešnejší spomedzi ostatných politikov. Ako uvádza portál Aktuality.sk, poslanec do Facebooku investoval od januára viac peňazí, ako ktorýkoľvek iný z jeho kolegov.

Sponzorované statusy

Jeho príspevky čítajú desaťtisíce ľudí, keďže svoje statusy zvykne sponzorovať. Na jednej zo svojich besied s voličmi Ľ. Blaha ľudí presviedčal, že Facebook ho až tak veľa peňazí nestojí, píše portál.

„Ja som začal od nuly, nemal som na to peniaze, nemám za sebou oligarchov. Sponzorujú mi s nejakou stovečkou zo Súmračnej (ulica, na ktorej sídli strana Smer, pozn. red.) občas nejaké príspevky, to je celé,“ hovoril poslanec na stretnutí v Trenčíne.

Neprehliadnite

Vášne v parlamente: Blaha označil Lipšica za symbol korupcie, podľa Fica by mal odísť

Už vtedy bolo všetko inak. Len od apríla 2019 zaplatil poslanec za reklamu na sociálnej sieti viac ako 27-tisíc eur.

Propaguje aj Remišová či Pellegrini

Práve skutočnosť, že do propagácie vlastných statusov leje toľko peňazí, je podľa Gabriela Tótha z digitálnej PR agentúry Katedra komunikácie jedným z dôvodov, prečo sa Blahovi na Facebooku tak darí, pripomína spravodajský portál.

V tomto roku ho Facebook stál približne 6 500 eur, jeho stranícky šéf Robert Fico si s čiastkou 4 500 eur vyslúžil druhé miesto v rebríčku.

ilustracia, plaz, vlna, facebook, covid
Neprehliadnite

Veľká novembrová nudistická revolúcia. Ako urobiť z komára somára

Ďalším je Milan Uhrík, ktorý v tomto roku investoval necelých 3 000 eur. Ďalšími, ktorí zvyknú svoje príspevky propagovať, sú Veronika Remišová, Milan Mazurek či Peter Pellegrini, na sociálnej sieti však minuli menej ako tisíc eur, informoval portál.

Bratislavčania nie sú cieľovka

„Blaha na to ide plošne – sponzoruje dosah každého jedného príspevku, čo publikuje. Suma na jeden príspevok je vždy menej ako 100 eur a cieli na svojich core voličov – starších a ľudí mimo Bratislavy,“ hovorí Gabriel Tóth.

Blaha kraľuje rebríčku politikov, ktorí do Facebooku investovali najviac peňazí v roku 2021. Rekordérmi sú však iní politici.

Na snímke poslanci NRSR, zľava Ľuboš Blaha a Vladimír Faič (obaja Smer-SD) počas 27. schôdze parlamentu, na ktorej sa rokuje o programovom vyhlásení vlády SR v Bratislave 30. apríla 2021. FOTO TASR - Jaroslav Novák
Neprehliadnite

Poslanec Žiak dal podnet na Blahu za antireklamu proti Horalkám. Legislatíva taký pojem nepozná

Od apríla 2019, keď Facebook začal zverejňovať dáta, zaplatil expremiér Peter Pellegrini za reklamu na sociálnej sieti takmer 90-tisíc eur, Robert Fico viac ako 50-tisíc a absolútnym „víťazom“ je bývalý predseda Progresívneho Slovenska Michal Truban, ktorý zaplatil viac ako 125-tisíc eur.

Online politik

Ľuboš Blaha je vďaka svojej taktike podľa portálu suverénne najsilnejším politikom na Facebooku. Z údajov Katedry komunikácie vyplýva, že od začiatku roka dosiahli jeho príspevky takmer deväť miliónov interakcií, čo je súčet lajkov, komentárov a zdieľaní.

Za ním nasleduje Milan Uhrík s 3,2 miliónmi interakcií, potom Igor Matovič s troma miliónmi interakcií a Robert Fico s 2,9 milióna interakcií.