Po nevýrazných výdavkoch v kamenných obchodoch počas akcie Black Friday sa americkí maloobchodníci snažia prilákať veľkými zľavami zákazníkov na webové stránky.
Okrem iných aj Walmart a Amazon počas takzvaného Cyber Monday používajú na svojich weboch a v aplikáciách chatbotov s podporou umelej inteligencie, aby nalákali ľudí na cielenú ponuku. Reťazec Target oznámil, že ponúkne zľavu až do výšky 50 percent na tisíce položiek vrátane videohier a iných technológií.
Akcia prichádza po zmiešaných výsledkoch v kamenných obchodoch počas Black Friday. Predbežné odhady naznačujú, že tržby v nich medziročne stúpli len o 0,7 percenta.
Spoločnosť Adobe predpovedá, že online tržby v USA iba v pondelok dosiahnu 13,2 miliardy dolárov, čo by bolo o šesť percent viac ako minulý rok. Američania už počas Black Friday minuli na nákupy na internete približne 10,8 miliardy dolárov.
Vzhľadom na to, že mnohí ľudia v Spojených štátoch majú pre vysokú infláciu viac dlhov, experti predpovedajú, že minú v poslednom štvrťroku rekordných 18,5 miliardy dolárov pomocou služieb tretích strán a funkcie „kúpte teraz, zaplaťte neskôr“.