Maloobchodné tržby v USA počas akcie Black Friday medziročne vzrástli o 2,5 percenta. Podľa spoločnosti Mastercard Spendingpulse maloobchodné tržby v USA bez predaja áut a bez úpravy o infláciu medziročne vzrástli o 2,5 percenta.
V septembri firma Mastercard SpendingPulse, ktorá sleduje maloobchodné tržby v obchodoch a na internete vo všetkých formách platieb, uviedla, že počas sviatočnej sezóny, ktorá trvá od 1. novembra do 24. decembra, očakáva zvýšenie maloobchodných tržieb v USA bez započítania áut o 3,7 percenta.
Black Friday, ktorý pripadá na deň po americkom sviatku Dňa vďakyvzdania, tento rok pripadol na 24. novembra. V tento deň obchodníci tradične lákajú zákazníkov na vysoké zľavy, čo podporuje tržby.
Tržby online obchodov v piatok medziročne vzrástli o 8,5 percenta a tržby kamenných predajní sa zvýšili o 1,1 percenta, uviedla MasterCard Spendingpulse.