Keď americký prezident Franklin D. Roosevelt presunul oslavu Dňa vďakyvzdania a predĺžil tak novembrovú nákupnú sezónu, zrejme nepredpokladal, že to ovplyvní spotrebiteľov o takmer storočie neskôr. Tento posun mal v Spojených štátoch amerických oživiť maloobchod, no vytvoril aj synonymum konzumu s názvom Black Friday alebo Čierny piatok.
A to nielen pre USA, ale aj pre celý svet vrátane Slovenska. Netreba sa preto čudovať, že sa naň obchodníci poctivo pripravujú. Rovnaký prístup by však mali zaujať aj spotrebitelia, pretože v opačnom prípade ich namiesto výhodne nakúpených vianočných darčekov čaká iba prázdna peňaženka a v horšom prípade aj vybielený bankový účet. TREND sa preto pozrel na chyby, ktorým by sa mali tento rok vyhnúť.
10. Chýbajúci nákupný zoznam
Znie to síce ako banálna rada, ale nákupný zoznam zostáva jedným z overených riešení, ktoré bránia zbytočnému míňaniu peňazí. Obchodníci rátajú s tým, že si spotrebitelia nákupy nových vecí ľahko odôvodnia, a to aj v prípade, ak ich vlastne nepotrebujú. Ak si teda nakupujúci takto zaobstará zbytočnú vec, ktorej cena počas Čierneho piatku klesla zo 100 na 50 eur, tak v skutočnosti spomínaných 50 eur neušetril, ale iba minul.