Keď americký prezident Franklin D. Roosevelt presunul oslavu Dňa vďakyvzdania a predĺžil tak novembrovú nákupnú sezónu, zrejme nepredpokladal, že to ovplyvní spotrebiteľov o takmer storočie neskôr. Tento posun mal v Spojených štátoch amerických oživiť maloobchod, no vytvoril aj synonymum konzumu s názvom Black Friday alebo Čierny piatok.

A to nielen pre USA, ale aj pre celý svet vrátane Slovenska. Netreba sa preto čudovať, že sa naň obchodníci poctivo pripravujú. Rovnaký prístup by však mali zaujať aj spotrebitelia, pretože v opačnom prípade ich namiesto výhodne nakúpených vianočných darčekov čaká iba prázdna peňaženka a v horšom prípade aj vybielený bankový účet. TREND sa preto pozrel na chyby, ktorým by sa mali tento rok vyhnúť.

Nakupujte podľa zoznamu.
Zdroj: Shutterstock

10. Chýbajúci nákupný zoznam

Znie to síce ako banálna rada, ale nákupný zoznam zostáva jedným z overených riešení, ktoré bránia zbytočnému míňaniu peňazí. Obchodníci rátajú s tým, že si spotrebitelia nákupy nových vecí ľahko odôvodnia, a to aj v prípade, ak ich vlastne nepotrebujú. Ak si teda nakupujúci takto zaobstará zbytočnú vec, ktorej cena počas Čierneho piatku klesla zo 100 na 50 eur, tak v skutočnosti spomínaných 50 eur neušetril, ale iba minul.