Jedným zo sponzorov majstrovstiev Európy vo futbale 2024 je čínska automobilová spoločnosť BYD. Zvedaví fanúšikovia, ktorí hľadajú webovú stránku BYD na základe bannerov na štadióne, sú namiesto toho neúmyselne presmerovaní na eshop s hračkami pre dospelých.
Keďže turnaj Euro 2024 sa koná v Nemecku, niektorí Nemci, ktorí boli zvedaví na BYD, použili pri vyhľadávaní webovej stránky nemeckú príponu domény – „.de“ – namiesto štandardného „.com“.
Nie sme sponzori
Webová stránka „BYD.de“ ich presmeruje na eshop spoločnosti, ktorá neodkazuje na čínsku spoločnosť, ale na marketingovú hlášku nemeckého predajcu erotických potrieb „Buy your Dildo“.
👀Huge blunder for BYD at the Euros - a Chinese car manufacturer , and one of the sponsors of the Euros in Germany, and so naturally Germans have searched for it via the german extension “byd .de” which leads you to another site….
— livinlavidaluke (@96Stats) July 4, 2024
There’s been so much traffic that this site… pic.twitter.com/Sda0n70da2
Web tejto nemeckej spoločnosti zaznamenal prudký nárast návštevnosti. Až natoľko, že firma zverejnila upozornenie: „Dôležitá poznámka k Euro 2024. Vzhľadom na množstvo otázok: NIE SME sponzormi futbalových majstrovstiev EURO 24. Ak hľadáte čínskeho výrobcu vozidiel, nájdete ho na www.byd.com“.
Reklamný trik
Komentujúci na sociálnej sieti X sa stále nedohodli na tom, či ide o cielený reklamný ťah. V komentároch sa pýtajú, či je oznámenie na webovej stránke hračiek pre dospelých pravé alebo je to len geniálny ťah na získanie publicity.
„BYD to nikdy nemala dopustiť,“ komentuje jeden z používateľov sociálnej sieti X.