Ešte v auguste sa má začať realizácia cyklotrasy na Starohájskej v Petržalke a na Jarošovej v úseku Vajnorská – Kukučínova. V ďalších dvoch úsekoch čaká magistrát na schválenie krajským dopravným inšpektorátom a pri ďalších troch uvádza, že sú spracované podklady verejného obstarávania (zoznam úsekov nájdete na konci článku).
V reále tak stále nie je isté, že nové „magistrátne“ cyklotrasy do konca roka naozaj pribudnú. Alebo sa aspoň začnú stavať. Skúsenosti z predchádzajúceho obdobia nabádajú skôr k opatrnosti, než k prehnanému optimizmu.
Príkladom je cyklotrasa na Starohájskej. „Riešiť sa začala v rokoch 2013 – 2014, boli na ňu aj peniaze, no nerobila sa ani v roku 2015, ani v roku 2016, ani v roku 2017. V januári na ňu magistrát získal eurofondový grant, ale dodnes nie je postavená, ani sa nestavia,“ hovorí v rozhovore pre TREND Peter Netri z občianskeho združenia Cyklokoalícia.
V rozhovore s Petrom Netrim sa dočítate:
- Čo obsahuje bratislavská stratégia na výstavbu cyklotrás
- Ako sa k cyklotrasám stavia garnitúra primátora Iva Nesrovnala (na konkrétnych prípadoch cyklotrás)
- Koľko peňazí si Bratislava na cyklotrasy rozpočtuje a koľko na ne v reále míňa
- Ako sa dajú stavať nové cyklotrasy v hustej mestskej zástavbe
- Aký prístup majú k cyklotrasám bratislavskí developeri
Peter Netri Zdroj: Martina Brunovská
Bratislavský magistrát nemá pocit, že by rozvoj cyklodopravy zanedbával. V reakcii na otázky TRENDU zaslal rozsiahly sumár aktivít z rokov 2015 až 2018. Aj ten však v zásade potvrdzuje (kritické) slová P. Netriho.
V prvých dvoch rokoch od nástupu Iva Nesrovnala na post primátora hlavného mesta sa
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?